tisdag 8 januari 2008

Dag 7 - dan före dan

Imorgon är det dags! Vägning!
Jag är så spänd och så nyfiken och livrädd!

Jag har ju inte provat på denna dieten/metoden innan så tänk om jag har gjort helt fel och har gått upp i vikt eller nåt? Shit vad deppig jag skulle bli, då skulle nog Marabou kakan vara nära till hands. Kanske inte riktigt men inte långt ifrån.

Idag har jag varit sjukt trött, jag tror att det är en kombination av att vara tillbaka på jobbet efter en lång ledighet, gårdagens tidiga (tränings)morgon samt att jag inte ätit lika regelbundet idag som tidigare dagar.

Och imorgon är det så dags igen för träning kl 6:15, jag skall väga mig innan, så 6:05 kommer jag att stå på vågen, hoppas att ögonen hunnit öppna sig tillräckligt mycket för att jag skall se vad det står.

Idag har jag äntligen hunnit surfa runt hos er alla och se hur bra det går. Makalöst vad vi alla är på gång måste jag säga, det är ju halva anledningen att man orkar. Och det skulle mycket till för att man skulle banga nu när man har så många som håller koll på en :-)

Och då kommer jag osökt in på alla kommentarer som jag tackar det hjärtligaste för, jag blir lika lycklig varje gång någon har bemödat sig med att kommentera hos lilla mig. Så fortsätt hemskt gärna med det.

Nu är det dags för sängen trots att klockan bara är 21, ju fortare jag somnar, desto fortare får jag väga mig...

Så natti natti mina viktvänner, jag avslutar med dagens + o -

- att jag inte hunnit plugga som jag tänkte mig idag
+ att det äntligen är dags för vägning imorgon

5 kommentarer:

Järnladyn sa...

Låter som du har jobbat hårt - hoppas verkligen det syns på vågen i morgon!

Själv har jag gått upp flera kilo i vikt sedan flytten och måste se till att göra något åt det snart.

Läste i en bok av Rössner att förbränningen är relaterad till muskelmassan. Skulle förklara min viktuppgång eftersom jag inte varit på gym på evigheter. Därmed borde man också bränna en massa kalorier om man ser till att snabbt bygga muskler på gym. Känns mindre ansträngande än att springa eller ändra hela kosten... ;) Vad tror du som är mer "expert" än jag?

Anonym sa...

Ser fram emot att höra hur det går i morgon. Ska oxå åka till VV och väga mig i morron...nervigt. Vi ses kram

Anonym sa...

Lycka till på vägnignen imorgon! =)¨
Det har nog gått bra!!

Anonym sa...

Lycka till med vägningen, väntar med spänning! Och du, du vet väl att du är bra och grym oavsett vad vågen visar för siffror!
Kram

Anonym sa...

Duktig du är som tränar på morgonen!!! Jag vet - kräver lite mer av en. Men gud så skönt det är =)

Hur gick vägningen?? *nyfiken*