måndag 7 januari 2008

Dag 6 - I did it!!!

Jajamensan, I did it!

Dagens hemliga plan som jag inte vågade uttala högt igår var att gå upp kl 6 och gå ner till gymmet och träna mellan 6:15-6:45. Och jag gjorde det!

7:15 var jag uppe i lägenheten igen, färdigduschad, hur pigg som helst och överlycklig att jag klarade det. Shit vilken kick det gav.

Det gjorde också att det var lättare att ta sig till jobbet efter ledigheten. Jag kan rekommendera morgonträning. Dagen flög förbi i ett nafs och nu på kvällen har jag pluggat ett par timmar. Det känns som att det skall funka framöver men det blir sannerligen inte så mycket tid över :-)

Imorgon blir det lite andra rutiner då bilen skall lämnas in för tvätt på morgonen och jag tar bussen till jobbet, då ersätter jag morgonträningen med att hoppa av ett par hållplatser innan jobbet och gå motsvarande tid, det får duga så blir det gymmet igen på onsdag morgon.

Eftersom tiden är lite knapp idag blir det ett kort inlägg och jag kommer inte heller att ha tid att surfa runt hos alla mina viktvänner och kommentera, hoppas att jag är ursäktad, jag måste tänka lite på husfriden också och umgås lite med min kära sambo.

Men imorgon kommer jag att åka lite tidigare från jobbet för att göra lite ärenden så då kommer jag med all säkerhet ha lite mer tid över och med tanke på att det då nalkas vägning (onsdag morgon) så kommer jag att behöva "prata" av mig, var så säker.

Dagens plus och minus innan jag ger upp surfandet för idag:
- svårt att hitta nåt som är dålig en dag som denna men möjligen att jag bara fick i mig en flaska vatten under dagen
+ ja gissa, morgonträningen, jag är så stolt över mig själv

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wooooooooohooooooo! VAd DUKTIG du är!!! Fortsätt så! Visst känner man sig som en helt ny människa när man går ifrån gymmet stolt som en tupp! :-D

Anonym sa...

Fasiken vad grym du är!
Fortsätt så!
Kram

Anonym sa...

Toppen tjejen...vad bra att du kom upp. Visst är känslan efteråt helt oersättlig???
Du är ursäktad..man har ju ett liv utanför sybervärlden oxå. vi ses en annan dag. kram

Anonym sa...

Wow, vad bra du är som kom upp så tidigt, och visst är det härlig med morgonmotion?!! Det gör att man bli pigg och mår bra hela dagen!!

Heja dig!
kram

Anonym sa...

Wow, wow, wow, jag är så imponerad. 6:15 hade jag bara fått upp ena ögonlocket och fundera om jag kunde ligga kvar en stund till (snark)

Håller tummarna, inför morgondagen, jag hoppas det går lika bra för dig som det gjorde för mig.

Kram Maria

Malin sa...

Men jääää... you did it!!!
Så grymt jobbat! *impad*
Kör på nu!
Krama