torsdag 10 januari 2008

Dag 9 - I´m alive... jo då jag lovar

Oj så tiden springer iväg, inte bara springer, råspringer iväg.
Första veckan på jobbet avklarad i ett sjukt tempo måste jag säga, jag har inte haft en chans att varken tänka eller känna efter.


Efter gårdgens jubel och hejarop efter morgonens vägning var det fullt ös med lite övertid på jobbet och sedan middag hemma hos vänner på kvällen.

Kycklingfajitas blev det och jag skippade brödet och vinet som serverades till... Duktig duktig.


När jag satt där som mest nöjd med mig själv kommer min vän H in med kaffet och följande kartong/ask...



En hel kartong fylld med mintchoklad,

ljus choklad med mint, mörk choklad med mint, mörkare choklad med mint, mörkast choklad med jättestark mint och som avslutning på det hela.... Vit choklad med mint!!!

Behöver jag säga att jag älskar vit choklad med mint???


Jag åt ingenting... Drack mitt kaffe. Suck, det var det tuffaste hittills, jag fick dofta på H:s och M:s choklad och drömma mig bort, men i öronen ringde bara -2,9, -2,9, -2,9 och det hjälpte såklart.


Imorgon mina vänner är det fredag och Let´s dance premiär...
Skall avnjutas med tacos ála GI...


I helgen skall jag sova, plugga, motioner och tvätta lite, det är allt.
Ja så skall jag naturligtvis surfa runt och se hur ni har och har haft det för det orkar jag banne mig inte ikväll.
Är heeeelt slut.


Med fortsatt gott mod och tillförsikt trots uppdykande mintchokladaskar styr jag kosan mot fredag och nästa dag på resten av mitt nyttiga liv.


Stora kramar till er alla
Cornelia


Och glöm för all del inte bort att rapportera in till VårRaset imorgon. Skall bli intressant att se om jag kommer ihåg hur det var man skulle göra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jaaaaa!! Vad du är DUKTIG!!! Det här kommer gå jättebra!!

Henriettæ sa...

Att skippa chokladen är jag inte säker på att jag hade klarat - riktigt starkt gjort!!

Anonym sa...

Vad starkt att stå emot den. Som jag brukar tänka, jag vet hur det smakar jag har ätit det hundra gånger förr så jag behöver inte smaka igen...
Men det är klart, det fungerar inte alltid men nu är vi oslagbara!
Ha en trevlig o nyttig helg!