söndag 17 februari 2008

Delfinal 2 - resultatet


Även denna lördag skräller det till ordentligt i Melodifestivalen... Ändå kan jag stoltsera med att jag tippade helt rätt fast fullständigt tvärtom...
Så då blev det väl fel ändå får jag förmoda.


Att "Androla" "bara" gick till andra chansen var det nog ganska många som blev besvikna för, inte minst Carola själv som inte dolde besvikelsen så väl i TV. Men det klart, man ska inte klandra henne, det här är ju första gången hon misslyckas i Melodifestivalsammanhang. Och trots allt verkar det inte vara så att svenska folket ville ha dem direkt till Globen om man dömmer av alla omröstningar runt om på nätet.

Jag tippade Ola och Androla till Globen och Sanna och Rongedal till Andra chansen. Hade man fått höra mer av Sannas låt än de faktiskt bara 46 sekunder som låg ute på nätet hade min åsikt varit en annan och den hade stärkts med hennes framträdande. Jag har svårt att se vem som skall kunna toppa det. Nu tänker jag stickaut hakan lite här, men jag tror att här har vi vår vinnare 2008. Och för att dra det ytterligare - hon har stor chans att ta hem hela skiten i Serbien!


Ännu en gång måste jag därför beklaga mig över denna skandal att de bara läggs ut 60 sekunder av låtarna på nätet innan. Trist tycker jag. SVT bör värna om sina melodifestivalsfantaster, utan dem blir det inte mycket till jippo.


Bilden är lånad från gylleneskor.se - och Rongedalsbrödernas kostymer föranleder nu byte av färg på min blogg...

3 kommentarer:

Helen sa...

Jag tyckte att Sanna skulle vidare.. men jag vet inte om hon kommer ta hem allt i serbien för j att är ju inte så mkt sväng i låten.. iofs så är ju själva schlagergrejen borta nu för tiden men jag saknar bra "poppiga" låtar.. fast nu medan jag skriver ändrar jag mig lite.. hon sjunger ju på engelska och många lugna låtar har ju gått långt..så visst kan hon ta hem allt.. den som lever får se..
:-) ha en bra söndag..

Järnladyn sa...

Tyckte det var precis rätt bidrag som gick vidare! Sanna lät lite som Celine Dion igår, och det är sannerligen inte fy skam. Rongedals var ett kul och annorlunda inslag, lät lite BeeGees, en låt och ett framträdande man blev glad av. Carolas gapande sabbade helt klart för Andreas. Och hennes gula klänning hjälpte inte precis upp... ;)

Cecilia sa...

Jag är en hemsk människa så jag får erkänna att jag tyckte det var skönt att Carola inte gick direkt till finalen...