torsdag 6 mars 2008

Veckans resultat, CT, sommar och en hel massa andra funderingar...

Jag har haft så många funderingar de senaste dagarna som jag har tänkta att jag måste skriva ner här, men var tar tiden vägen egentligen???

Igår var det i alla fall vägning. Resultatet är inlagt i tabellen här bredvid. Jag är så glad och lycklig för hur bra det går. -1,3 denna veckan. Det är nästan så att jag känner att jag inte förtjänar det. Jag har inte varit duktig med motionen som jag borde och ändå går det bra. Men det klart jag sköter maten felfritt... Tänk vad lite motion till det skulle göra.

Vi har börjat fundera lite på att investera i en CT och eftersom jag vet att flera av er som läser denna blogg har just sådana skulle jag vilja ha lite tips och råd från er. Var köpte ni den? Vilket märke är det? Bra och dåligt med just den maskinen? Pris? Jag vill veta allt jag kan tänkas ha nytta av.

I övrigt finns det en sak som dominerar mina funderingar just nu. Sommar och semester!
V 29 åker vi till Kungshamn där vi har hyrt en stuga i en vecka och jag kan se mig själv sitta där i solen (måtte det bli sol) utanför stugan, den ligger precis vid havet. Med mig har jag en bra bok, en iskall öl ( ja det skall jag få dricka då, men bara en liten ) och Flamin hot (mina favoritostbågar) det är den start på semestern som jag önskar mig. Åh vad jag längtar.

Nu är min kära sambo iväg och tränar innabandy.Själv har jag ätit lite Chevrélasagne. Om en timme är det "Du är vad du äter" och innan dess skall jag bara slappa, slösurfa och slökolla på TV. Skönt!

Ta hand om er.
Kram och pepp
Cornelia

4 kommentarer:

Helen sa...

Grattis till ett stooort minus.. va härligt.. duktigt jobbat..
å sommar.. gud va härligt det lät.. det blir nog bara en tripp till huvudstan för oss.. Sambons bror bor där så vi bor gratis vilket är ett plus men en stuga vid havet vore guld det..
ha d gött
kram å pepp

Anonym sa...

Det är helt sjukt så jäkla grym du är! Jag är galet imponerad av dig!
Kramar

Anonym sa...

Alltså jag fattar inte vad en CT är. I och för sig jobbar jag ju inom sjukvården och där är CT en form av röntgen men det låter stort, dyrt och helt onödigt att ha hemma själv ;o)

Anonym sa...

Alltså jag fattar inte vad en CT är. I och för sig jobbar jag ju inom sjukvården och där är CT en form av röntgen men det låter stort, dyrt och helt onödigt att ha hemma själv ;o)