söndag 2 mars 2008

Vårruset here I come

Idag har jag och Maja kört vårt första förberedande träningspass inför Vårruset. Vi går efter ett av de träningsscheman som finns på nätet och meningen var att vi skulle ta en 20 minuters promenad idag. Det slutade med 50 minuter. Tanken var att vi skulle gå hela rundan som motsvarar Vårruset men eftersom jag hade nya skor fick jag, lite oruttinerat skoskav och vi fick avbryta lite innan vi hade hunnit runt.

På tisdag är det dags för nästa och då jäklar skall vi runt hela rundan...
Vi är båda sjukt taggade och jag hoppas att det här kommer att göra susen även i viktminskningsproceduren.

Just nu går det jättebra med maten, vi äter fortsatt bra, jag har valt att inte börja med något bröd, pasta eller potatis ännu men jag har ökat på kolhydraterna något. Jag har 6,3 kilo kvar till mitt första delmål att komma under 70, det är då jag skall få äta lite choklad. Funderar lite på om jag inte skall ha ett delmål på vägen dig. Faktum är att jag nu har gått ner 9 kilo helt utan delmål och 6,3 kilo till skulle innebära dryga 15 kilo utan delmål. Det kan ta knäcken på den starkaste :-) Jo jag skall nog fundera på nåt kul jag får göra när jag kommer till 73...

Imorgon är det dags för jobb igen. Hade inte haft nåt emot lite helg till.
Nu skall jag sluta mina blå och drömma mig bort.

Kör hårt alla kämpar där ute.
Kram och pepp
Cornelia

2 kommentarer:

batgirl sa...

Du är såå duktig! Tänk att du gått ner så mycket på så lite tid! Jag säger det igen, du är ju kanonduktig!!!!
Jag plus 5 tjejer till ska gå vårruset oxå. Vi gjorde det förra året oxå och det var jättekul. Som belöning efteråt så fick vi den berömda picnic-påsen.
Kram

Anonym sa...

Det är roligt att följa träningsscheman tycker jag men ändå roligare när man går utöver dem, lägger till en extrabit eller går 10 minuter lngre än vad man tänkt sig. Du är så duktig!
Och som sagt, man får inte glömma att belöna sig för sin kämparanda! Det är vi värda!
Kram