torsdag 24 juli 2008

One size fits Cornelia och lite annat smått och gott!

Förutom semesterrapporter har det inte kommit så mycket vettigt här i bloggen på sistone och det innebär att jag har en hel massa saker som jag tänkt att jag måste skriva om när jag har tid.

Det har blivit så många så nu måste jag nästan punkta ner dem:
  • Korsord - jag har löst korsord på semestern. Det fanns en tid när jag löste ganska mycket men det var länge sedan. Och hur mycket har mina hjärnceller hunnit förfalla eller hur svåra har kryssen hunnit bli? Jag kan inte ens enkla kryss nu för tiden. Ingen direkt kick för självförtrodet
  • One size fits Cornelia! - köpte med mig Amelia upp till semestern. En sådan där inplastad historia med en gåva till. Ett halternecklinne! One size fits all. Denna gång även Cornelia. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Cornelia.
  • På tal om vikten. Vill inte tänka på att ställa mig på vågen. Det har intagits allt för mycket onyttigt denna veckan. Kläderna sitter inte bra och magen päser ut. Det är nästan så jag längtar hem så jag kan träna. Det här är INTE kul! Vems fel är det då? Mitt, mitt, mitt!
  • Tittarraset på Allsången - varför så förvånande? Vad är det för artister som har varit med i de senaste programmen??? Utan bra artister, inga publikrekord. En enkel ekvation för mitt otränade öga.
  • Deodorantad - ett uttryck som jag älskar! Det är min älskade vän Maja som myntade det för några dagar sedan. När man har satt på sig deon för dagen är man helt enkelt deodorantad.
  • Ida - en "gammal" klasskompis till mig från mellanstadiet har börjat viktblogga. Hon bloggar egentligen om livet i allmänhet men har nu bestämt sig för att köra lite Xtravagnaza. Glöm inte att kika in hos henne och peppa lite. Ni hittar hennes blogg här. Och nu Ida har du ju fått en liten spark i rumpan att köra hårt.... Vassego!

Det var nog allt jag hade att säga, nu är det dags att krypa ner under täcket.

Kram och pepp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till "one size" linnet!! =) Hihi.

Fortsätt njuta och skicka upp fina semesterbilder!!

Kram

Helen sa...

Men gud va härligt att komma i ett sånt linne... såna brukar ju bara xxxs komma i.. kanske dom har börjat tänka om... duktigt jobbar för dig med andra ord...
här blev det minus för mig.. härligt.. 1,3 kg minus för att vara mer specifikt... lyckorus här kommer jag!!! hihi.. ha en bra dag å njut av semestern så får du ta tag i magen när du kommer hem kram