fredag 12 september 2008

Göteborg, en ny strategi och en massa nomineringar och kommentarer

Ja nu är det dags att göra sig lite hörd här känner jag.
Av lite olika anledningar...

För det första: Tusen och åter tusen tack för ALLA kommentarer och all peppning. När man som bäst behöver det finns ni där. NI är fantastiska.
För det andra: Vi är i Göteborg i helgen och bara kopplar av och är sociala med Jinns syster med familj. Ikväll har vi varit på restaurang, Lilla London, och lyxat till det med den goda drinken som syns på bild här intill
För det tredje: Jag har en ny strategi, den som jag nämnde att jag måste hitta när jag bloggade i måndags. Jag kommer att återkomma till den, det lovar jag.
För det fjärde: Här händer det grejer medan man är borta... Jag har blivit nominerad av inte mindre än 4 personer.

Ullis - fantastiska Ullis som gått igenom mycket och som skriver fantastiskt fint och stärkande om det, starkare tjej får man leta efter.
Anna - den här tjejen är en sann inspirationskälla som lyckats så fantastiska bra med järnvilja och en hel massa jäklaranamma.
Helen - ojojoj här har vi tjejen som är bäst på att kommentera och peppa. Och inte minst själv skriva underhållande och innehållsrikt om sin vardag samtidigt som hon precis som jag kämpar på med vikten.
Nenny - en inspirerande kämpe som är gammal i gemet (en av de första bloggar jag läste) detox verkar vara den senaste grejjen för Nenny.

Till alla er fyra vill jag säga 1000 tack! Det värmer så oerhört mycket!

Enligt reglerna som kommer lite längre ner skall jag nominera 7 stycken. Lätt är det inte men jag nominerar följande:

Bella - min före detta chef som skriver vansinnigt underhållande och 100% ärligt på sin blogg och till det också kämpar på med något kilo. Uppfattade jag det rätt att det var VV som gällde nu Bella, hur går det på Grappa då?
Malin - en sann inspiration, och då menar jag inte bara när det gäller viktnedgång utan i livet som helhetl. En tjej med massor av energi som skriver mycket underhållande om sin vardag.
Malin - kämpar på och har varit saknad när hon varit på semester en vecka i Bulgarien. Skriver ofta och underhållande om sin vardag.
MissNöjd - tjejen som verkligen tagit tag i kilona och nu är SÅ på G - you go girl!
Linda - det finns många inspirationskällor och här har vi en av de största. Här har vi tjejen som lyckas vecka efter vecka, efter vecka.
Anna - åter igen en av de första viktbloggare jag började läsa hos och en stark inspirationskälla.
Cecilia - kämpar på i etapper, nu var det länge sedan senaste inlägget så jag vill peppa lite med en liten nominering.

Och så var det reglerna, de kommer här:

1. The winner can put the logo on her blog.
2. Link the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blogs of the girls/boys you’ve nominated.


Nu är det dags att sova för mig men jag lovar att återkomma inom kort med min nya strategi och mina planer.
Jag avslöja så mycket som att den innehåller en time-out.
Kram och god natt på er alla
Cornelia

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gick aldrig till VV.. *skäms* har ingen godtagbar ursäkt heller...
Grappa - då ska vi what-the-hella! :)

OCH TACK för nomineringen.. men jag har redan fått den två gånger innan, tredje gången med dig :-)
TACK!! ;)

Anonym sa...

ÅÅh vad duktig du är och varit. GRATTIS håller på dej. ;)

Anonym sa...

Fortfarande nyfiken på strategin. Även om den innehåller en time-out...

Ha en toppenhelg!! =)
Kram

Malin sa...

Men sweetheart, nu blir jag ju alldeles rörd. Vad fint skrivet om mig :) Du är värd all världens rosor!!! Snälla snälla du! Och du är en stooor inspirationskälla - då grymt duktig och så omtänksam med dina fina kommentarer. Massor med kramar till dig gumman

Anonym sa...

Meeen tack så jättemycket tjejen.
Du har ju skrivit otroligt vackert om mig, jag blir nästan tårögd här.
TACK ♥