lördag 13 september 2008

Godmorgon Göteborg och världen

Har precis varit nere och ätit hotellfrukost och nu har jag tagit med en kopp kaffe upp tillrummet för att hinna blogga lite och visa bilder innan melodikrysset börjar.
Som ni ser var man inte helt pigg när man stolpade ner för frukost för en timme sedan (observera tallriken - nämnde jag att jag hade Time-out?!:-), men buffén var över förväntan så jag piggnade strax till. Härligt att ett så pass litet hotell som detta ändå är, Hotell Royal heter det för övrigt och ligger på Drottninggatan 67 här i Göteborg, satsar ordentligt på en bra frukost. Det är ju nästan det viktigaste med en hotellvistelse. (Vet att du håller med här Fia om du läser det!)


Hotell Statt i Kalskrona som vill utge sig för att vara ett fint och bra hotell med hög kvalité har jag tidigare sagt vad jag tycker och tänker om. De har ett och annat att lära av detta hotell. Mitt tips, varsågod!

Nåväl, slut på klagandet och bitterheten, som sagt, snart dags för krysset, sen blir det galen shopping i Göteborg hela dan fram till besök hos Carolin, Fredrik och lilla Samuel framåt eftermiddagen.

Over and out
Cornelia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallon, ja ibland är faktiekt en time-out precis vad som behövs för att man ska orka den där sista biten. mitt problem har dock varit att jag under tidigare paus-perioder gått upp det mesta av vad jag gått ner, godiset har åkt ner utan problem. så den stora utmaningen är bara att hålla sig hyffsat stilla i vikt medan man pausar, men jag tror stenhårt på dig och är övertygad att du grejar det här galant! Kram

Anonym sa...

Utmaning finns att hämta hos mig;)

Helen sa...

ah gud så härligt det där såg ut då.. vi får vänta till december innan vi kommer på nåt hotell.. den som väntar på nåt gott.. eller hur.. kram