måndag 15 december 2008

Börjar bli riktigt taggad nu

Ja ni hör alldeles rätt, jag börjar bli taggad.

Jag kikar lite på hur det såg ut förra året vid den här tiden och jag vet vad jag åstadkom under våren och sommaren 2008 och det skall ju inte vara omöjligt att göra om det.

Idag har jag varit ganska duktig på alla sätt och vis. Det enda lite onyttiga som jag stoppat i mig idag är två pepparkakor och i kväll efter jobbet var jag på gymmet. Det blev ingen intensivträning, men jag var där! Lite styrka och lite kondition och nu har jag kört lite Wii ikväll.

Har funderat lite på det nya året och den nya viktresan och en sak som kommer att bli annorlunda är vägningsdagen. Jag kör som förra året och startar dagen efter nyårsdagen vilket i år innebär en fredag. Min nya vägningsdag är alltså fredagar!

Jag kommer att köra på med Yoga på onsdagar, simning en dag i veckan och så några egna träningspass. När det gäller dieten kör jag vidare med GI. Det har funkat bra och jag är inne i det tänket så varför ändra på ett vinnande koncept?

Nu är det många och långa promenader som gäller i Sälen så att min WiiFit-gumma inte får tokspel på mig när jag kommer hem. Ibland måste jag säga att hon är rent oförskämd mot mig om jag skulle ha gått upp nåt hekto. Ja alla ni som har WiiFit vet vad jag menar :-)

Dags för lite te här på kvällskvisten. Ha en fin kväll.
Kram och pepp
Cornelia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det är ju bra att din WiiFit-gumma håller koll på dig! ;)
Jag var lite sugen på att skaffa det men som det är nu så har vi inte råd.

Självklart peppar vi varandra nästa år!! Det här fixar vi!! =)

Kram

Anonym sa...

skiddressen var fin (kommer nog att vara snygg med skidor *skratt*) "yvonne"

Anonym sa...

De sista kilona tror jag du klarar lätt efter nyår,verkligen en snabb viktnedgång under våren/sommaren =) Grattis