torsdag 25 december 2008

Dan efter dopparedan och en Rivstart 2009

Det blev en lugn och mysig julafton här i Sälen. Jinn var uppe tidigt och begav sig ut i backarna med först Fia och sedan Oskar.
När Fia var klar tog hon och jag oss en timmes promenad med Alma och sedan möttes jag och Jinn upp på Torggallerian för en lunch. Snön tar liksom musten ur en så efter det tog vi en liten "powernap" innan det var dags för Kalle och julklappsutdelning.
Julbordet åt vi på Harrysrestaurangen och det var riktigt bra, över förväntan! Och som vanligt äter man ju lite för mycket, framför allt när det kommer till"gottebordet"! Det blev efter ytterligare en liten kort promenad en tidig kväll med Kate & Leopold på TV. Nu är det bara några skälvande dagar kvar på 2008. Jag känner på mig att 2009 kommer att bli ett mycket bra år med massor av nya härliga upplevelser och så självklart, nya viktmål!

Personligen kommer jag att hårdköra de första 8 veckorna fram till 27 februari för att få en härlig skjuts på vägen mot slutmålet. Är det någon som är med mig på en liten utmaning?
Rivstart 2009!
Skriv en kommentar och berätta om du är intresserad så får vi se hur många som hänger på! Självklart gör det ingenting om du redan är igång med din resa, men rivstarten kommer att vara mellan 090102 och 090227! Vill du hänga på så skriv vilken dag som är din vägningsdag samt hur mycket du vill gå ner mellan de aktuella datumen. Tillsammans blir vi starkare!

Ha nu en fortsatt härlig julhelg.
Kram och pepp
Cornelia "taggad till tusen"

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh ja jag hänger gärna med på detta :)
tror oxå att jg startar igång igen runt nyåret där. Min vägnings dag är tisdagar. Och ja hur mycket jag ska gå ner??? Ja det vet jag ju inte riktigt nu,för jag antar att jag har går upp här nu under jul. Men minst 7-8kg tror jag att jag har kvar.
Om det blir merså får jag skriva i en ny siffra senare ;)
Ha en fortsatt trevlig jul.
Kram
ps kul att höra i från dig igen :)

Anonym sa...

Underbart att höra att du är så peppad!! =)
Jag kör på med Viktväktarna. Vägning torsdagar.
Jag ska lägga allt krut på detta nu! Nu jävlar!!! =)

Så nu kör vi så det ryker!
Heja heja heja!!
Kram

Anonym sa...

Jag är med!
Har slagit vad att jag ska gå ner 10 kilo till den 1/7....
När ska vi fika?? UTAN kakor - bara kaffe!!! :-)
kram favvoCornelia :-)

Anonym sa...

Hej hej! Jag är med!! Hade ändå tänkt köra igång efter nyår. Min vägningsdag blir måndagar. Kommer köra sunt förnuft och viktväktarna (fast hemma, inte på möten). Fast jag kommer köra hela året, eller rättare sagt för livet...måste ändra livstil helt och hållet! Vet inte hur många kilon jag hoppas på..men kanske 4??? Vill inte rasa i vikt igen som jag gjorde med Xtravaganza...det får helt enkelt bli dom kilona som blir. Jag är nöjd med minsta lilla minus.
Kram Malin :)

Anonym sa...

Jag är lätt på!! Eftersom jag inte vet alls vad jag väger just nu är det lite svårt attsäga hur mycket jag ska gå ner, men jag drar till med 8kg. Vägdagar blir fredagar! Jippie, jag längtar! Kram

Anonym sa...

Ska också rivstarta! Kommer köra en godisfri månad och ha det som främsta mål i januari. Hoppas förstås att jag ska gå ner i vikt av det också! :) Har ca 6 kg jag vill gå ner

Har gjort en ny vikt o träningsblogg som jag skall presentera på min nuvarande blogg den 4:e januari! :)

Anonym sa...

Själklar är jag med. har ju planerat att starta ust den 2 och behöver ett mål och hårdstart för att komma på rätt köl igen.
Fredagar får väl bli min vägdag då just 2 är en fredag.
Kram

Anonym sa...

Jag kan hänga på, jag smygstartar redan imorgon. Jag behöver något som detta för att få lite sporr och inspiration.

Angel

Anonym sa...

Jag anmälde mig igår men vet ser inte om min anmälan gick igenom. Här provar jag igen. Jag vill hänga på och jag kommer att väga mig på fredagar och vill allra helst gått ner minst 5 kilo till den 27 februari. Tveksamt men vill.

Angel

Anonym sa...

Jag vill också hänga på =) 8 veckor från och med första januari låter som en bra start. Även fast att mitt mer långsiktiga mål är juni. Mitt mål är runt 5-6 kilo. Min vägningsdag är onsdag från och med första januari.