torsdag 22 januari 2009

Efterlysning/krishjälp!

Nu har jag och Jinn suttit och planerat menyn för resten av denna veckan och vi har båda fullständig idétorka och ingen energi att hitta på nåt nytt eller leta efter nåt nytt. Vi har kommit in i en period när maten är ett nödvändigt ont som bara måste hanteras. Så nu mina vänner behöver jag er hjälp. Vilket är just ditt favoritrecept som du vill dela med dig av och som jag borde provlaga den närmaste tiden? Lägg in en kommentar med receptet och/eller skicka länken om du har receptet upplagt på din blogg! Jag behöver all hjälp och inspiration jag kan få.
Ha en fin dag
Kram och pepp
Cornelia

8 kommentarer:

Anonym sa...

THAIKÖTTBULLAR MED JORDNÖTSÅS
500 gr nötfärs
1 dl grädde
1 ägg
1 tsk salt
1 tsk röd currypasta
1 msk riven ingefära
1 pressad vitlöksklyfta
smör

SÅS
1 röd paprika
2 lökar
2 vitlöksklyftor
1 tsk paprikapulver
1 tsk röd currypasta
1 burk cocosmjölk
2 dl grovhackade jordnötter
1/2 tsk spiskummin
färsk koriander (uteslöt jag)

blanda ingredienserna till köttbullarna och bryn dom

SÅS
skär paprikan i små bitar
finhacka lök och vitlök
fräs detta med currypastan
tillsätt resten av ingredienserna
Koka på svag värme i 10 minuter
Lägg i köttbullarna och låt koka med c:a 5 min

JÄTTEGOTT (jag kommer att tillsätta chilifrukt nästa gång, för att få det lite starkare)

Jag... sa...

Om jag var du skulle jag laga min paj :-D http://yvonnehalsar.blogspot.com/2009/01/dagens-middag_04.html

Lena sa...

Har du kollat in min receptblogg?
hhtp://zitalenasrecept.blogspot.com

Kanske finns det något där som passar?

Anonym sa...

Du är en riktigt bra energispruta så du får den igen
http://yvva.blogg.se/2009/january/nattmara.html

Anonym sa...

http://sotsaken.blogspot.com/2008/09/het-jalapeogryta.html

Här kommer mitt tips! Absoluta enkla favvorätten om man gillar stark mat!

Anonym sa...

Kolla in om något utav recepten på min sida kan vara något (klicka på recept)

Anonym sa...

Jag har några recept som jag gärna rekommenderar bland annat vegetarisk currygryta med ris.. otroligt god.. finns på min blogg
Lotta

Lena sa...

Fick förresten MåBra häromdagen, och i den låg ett häfte med massa (tror det var 55) nyttiga recept som såg jättegoda ut. Skall lägga upp några på min receptblogg i helgen, men köp det numret så får du bra idéer.