torsdag 1 januari 2009

Nya tag och Rivstart 2009

Idag har jag då verkligen inte gjort mycket. Men det är så det skall vara på nyårsdagen, det är i min mening årets rödaste och slappigaste dag. Vi har ätit lite rester av gårdagens mat, bara legat i sängen och kollat på TV och film. Skönt men till slut blir jag lite nervös och då är det bra att jag har bloggen.
Nåväl nu närmar det sig med stormsteg för min nystart, imorgon bitti börjar det nya livet och efter att ha ställt mig på vågen i morse inser jag att det är mer välbehövligt än någonsin, kan man gå upp 5 kilo på mindre än en vecka???
När det gäller nyårslöften så är mitt första, största och enda nyårslöfte är att klara av att nå min målvikt under 2009.
Hur ska då detta uppnås, ja det kommer innebära ett antal olika, hmmm skall jag kalla det uppoffringar? Jag gillar egentligen inte att kalla det så men nu kommer jag inte på något annat.

  • Under 2009 kommer jag inte att äta något godis, inget snacks, inga chips. Det enda jag kommer att unna mig är en eller ev. ett par glassar under semesterveckan i Kungshamn.
  • De första 8 veckorna under Rivstart 2009 blir det ingen alkohol, inga kolhydrater och stenhård träning.
  • I april skall jag börja på SATS och köra igång med min Aerobicsträning igen. Jag höll på med mycket sådant tidigare och är riktigt taggad att köra igång igen nu. Den sortens träning passar mig verkligen kombinerat med styrketräning.
  • I övrigt kommer jag att köra på enligt GI metoden när det gäller maten samt träna hårt och regelbundet för att nå min målvikt 63 kilo. Hur många kilo det innebär i viktnedgång vet jag imorgonbitti.

På vägen har jag ett antal delmål med tillhörande belöningar:

  • Under 70 – har inte kommit på någon bra belöning här ännu
  • Minus 7,5 – köpa en ny "träningsgarderob"
  • Målvikt – Champagne, shopping, Lemongrass (restaurang här i Malmö), sminkning och naglar.

Imorgon bitti gäller det alltså, invägning och inmätning samt fotografering och därefter rapportering här på bloggen. Jag är taggad till tänderna.
Vi är nu 17 st som är med på Rivstart 2009 och senare i kväll eller eventuellt imorgon presenterar jag hela listan med deltagare och mål här på bloggen, så vill du vara med men inte anmält dig är det inte för sent ännu.

Ha en fortsatt trevlig och slapp nyårsdag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har ju helt glömt bort att jag skulle anmlamig också till rivstarten 09. Jag vill ju naturligtvis vara med. Jag kommer att starta så smått redan nu, men har min invägning v. 3 på viktväktarna... innan dess väger jag inte mig. Vägdag måndag och fram till slutet av februari hoppas jag att jag har gått ner 5 kg, vilket är mitt delmål...
Lotta

Anonym sa...

Skriver ytterligare en gång, för jag vet inte om det hände någonting konstigt. Jag vill också vara med i rivstart 09
jag har måndagar som min vägningsdag och startar så smått nu, men kommer inte att väga in mig innan v 3 på viktväktarna. Mitt mål till slutet av februari är 5 kg...

Anonym sa...

Tack för den söta komentaren.
Härligt att du är så taggad..det smittar av sig.
Toppen.Kram kram

Anonym sa...

Hjälper inte detta så funkar inte nåt (jag har ätit GI 2 år nu och fått ner 2 storlekar) jag känner att jag måste ha draghjälp
Tack bästa lillasyster ;-)
"Yvva"

Anonym sa...

Vad peppad du låter, det smittar verkligen av sig, så härligt :D
Lycka till med rivstart 2009 nu, ser fram emot att följa den och heja!
Peppkramar

Anonym sa...

Linköping är trevlig stad tycker jag, men jag saknar också lite vatten =) Linköping är lagomt stort och det är nära till universitetet. Det här ska vi bara klara under 2009! Både du och jag har lyckats gått ner i vikt förut =)

Helen sa...

bra mål å punkter att följa.. men jag nöjer mig med att sluta med godis å annat gott läsk osv.. åsså lagom mängd mat på regelbundna tider.. första röra på mig varje dag eller iallafall 5 dagar i veckan.. ja vi får se.. imorrn presenterar jag min väg till raset.. kram