lördag 14 februari 2009

Lite bra och lite dåligt! Resultatet i Skellefteå


Mina tippningar gick inte hem som vanligt :-) Men vad gör det när Måns är i final! Visst hade jag hellre sett att Lili & Susie hade följt med honom dit! Dock har de nog förhoppningsvis ganska bra chans att ta sig vidare till finalen via Andra chansen. Än så länge är inte motståndet där så stort.
När det gäller det nya systemet med dueller har jag nu insett att jag är en av dem som sågar detta röstningsförfarande vid fotknölarna. Inte för att jag inte förstår utan för att det är ett riktigt uselt system. Det är ju kass när de båda favoriterna ställs emot varandra. Hur ska man rösta då?
På tal om nåt annat, var det någon annan än jag som såg Jennifer Browns småbittra min när Amy Diamond blev internationella juryns val ikväll?

5 kommentarer:

Chrissan sa...

Håller med dig. hade gärna sett lili&Susie och Måns direkt till Globen.

Anonym sa...

måns helt ok men jag hade velat ha med dom tre tjejerna (hon med saabreklamen) cookies n beans till final eller nåt! tycker dom var topp
kram yvonne

Helen sa...

nä missade det sista. istället såg vi en kass film.. Pär gillar inte melodifestivalen.. men skönt att iallafall Måns gick vidare..
kram

Anonym sa...

Jag tycker faktiskt att det var de två rätta låtarna som kom till finalen.. Men L&S låt blev bättre och bättre ju mer man hörde den, så hur som helst kommer det bli en dänga som hänger med ett tag framöver..
Lotta

Anonym sa...

Jag tycker nog det var rätt låtar som gick till final :) Gillade Heats låt!
Även om jag eg hade köpt både L&S och Amy där oxå :)
Gillade alla 4,men Måns är min stora stora favvis,vilken kille det är :-))

Men jag håller med,det nya röstnings-sättet är skit...och det känns som att det bara är för att sno åt sig en massa pengar från folket.Det går inte att rösta varje omgång,varje vecka...då blir man ju ruinerad,så här säger vi till barnen att det blir en röstning per kväll,sen får det vara bra.Tråkigt men så får det bli :(

Hoppas du har en bra helg!!

Kram!