söndag 1 mars 2009

Lite catch up igen...

Ojojoj, nu är det mycket å berätta egentligen. Så där mycket så att jag nästan får skrivkramp innan jag börjat.
Igår var det alltså dags för den stora dagen. Deltävling 4 här i Malmö arena. Hela dagen var en enda uppladdning. Kl. 9:00 hade jag klipptid hos min lilla Mis på Larsson & Lange. Och eftersom jag hade svärmor på besök och hon var i akut behov av klippning fick hon komma dit under tiden jag satt med färg i håret och få till en liten frisyr. Av förklarliga skäl är bilderna från detta inte på mig i folieinpackning utan på svärmor och Mis...



Efter en liten sväng på stan och inhandling av de sista detaljerna, lite lunch hemma och en powerpause var det sedan dags att förbereda inför kvällen! Maja, Carl och Majas mamma Christina var bjudna hem till oss för uppladdning inför kvällen. Genomlyssning av låtarna och lite mingelmat stog på menyn och dukningen gick såklart i Melodifestivalens färger.

Kvällen (och hela dan för övrigt) blev helt fantastisk, men för mig slutade kvällen med ett stort antiklimax! Men mer om det senare.
På plats på arenan slöt vi upp med Anna och Helena och tog ett glas vin innan vi gick in på våra platser. Mycket trevligt! Jag tycker att kvällens startfält var det starkaste i hela tävlingen. Ingen rikitigt riktigt dålig låt och många mycket bra låtar. Synd att inte Malmöpubliken kunde bjuda på att vara årets bästa publik. Detta var min 7:e gång på en deltävling eller final och det var outstanding den sämsta stämningen jag upplevt. Tro mig, vi försökte liva upp det men vi blev bara utstirrade. Så himla trist. Innan sändningen börjat (när Christer Björkman var uppe på scen och drog lite regler) ställde jag mig upp några sekunder för att se om jag kunde se min kompis som satt 3 rader framför mig. Jag stog upp max 20 sekunder innan det knackar på min axel och en (förlåt för uttrycket) kärring säger: -Kan ni sätta er ner?. Varpå Jinn svarar: -Det har ju inte börjat ännu... Svaret för kärringen blir då: -Vi vill se vad dom pratar om! Jaha, jag visste inte att hörseln satt i ögonen på skånska kärringar! Jag blir så himla trött på attityden hos vissa människor.

Tävlingen då? Ja jag har ett par starka åsikter kring detta.
Agnes: Var bra men inte outstanding och borde inte ha tagit sig direkt till Globen, som jag ser det på bekostnad av...
Sarah Dawn Finer: Som gjorde Melodifestivalens mäktigaste framträdande genom tiderna!
Malena: Jag fick en hemsk känsla när hon gjorde numret andra gången i arenan igår att det är hon som kommer att representera oss i Moskva i år. Som ni förstår är det inte min önskan, men inte heller det värsta som kan hända.
Star Pilots: Min favorit i tävlingen! Strunt samma om den är lik en annan låt. Hörde ni inte att Mikael Rickfors sjöng "Vingar för pengarna" förra veckan? Nä, "Higher" kommer att gå varm i min iPod redan senare idag när jag varit på Statoil och köpt skivan.


Jag låter denna bild från Aftonbladet representera min känsla när Petra Mede avslöjade att det var Malena Ernman som tog den sista direktbiljetten till Globen!

3 kommentarer:

Lena sa...

Denna veckas resultat: -2,0

Helen sa...

ah just det.. 0,0 på vågen i fredags.. kram

Anonym sa...

Jag är ju en av dem som verkligen gillade Malenas låt,dock tycker jag att Sarah hade den bästa låten så jag önskar att det hade varit hon istället för Agnes som gått till final tillsammans med Malena.
Hoppas o tror att Sarah tar sig vidare ändå tillsammans med Star Pilot,gillade inte den låten första gången men efter att ha lyssnat på den i efterhand så växer den enormt!

Hoppas du får en bra start på veckan!!

KRAM