tisdag 28 april 2009

Den blomstertid nu kommer... med pollen pollen pollen

Som jag nämnde igår var jag ute och sprang en runda Vårrus och det märks tydlig skillnad när det gäller att springa ute i naturen nu mot vad det gjorde för några veckor sedan. Jag är en av alla pollenallergiker här i världen. Hur det visar sig är lite olika från år till år, ibland kliar ögonen så jag kan gå i bitar, ibland halsen. Vissa år är det nysningar som ger sig till känna. När jag nu börjat springa är det andningen som blir tung. Är det någon annan som har samma problem och hur löser ni det? Jag har ingen medicin för min allergi i övrigt.

Idag var det Yoga planerat men riktigt så blev det inte. Andra projekt dök upp kan man säga, vad kan jag inte riktigt berätta ännu, men så småningom kan jag berätta allt... Håll ut!
Tur i oturen över det missade yogapasset är att jag åtminstone promenerade till Värnhem och bussen i morse. Det blev i alla fall en 18 minuters promenad. Bättre än inget.

Jag måste också säga att jag är så ofantligt glad att jag äntligen är på rätt spår när det gäller det här med vikten igen. Plötsligt finns energin, jag är igång med träningen och det går helt enkelt bara bra. Hoppas att jag kan sprida lite energi vidare till Er andra.

Nu ska jag kolla på inspelat Ellen (feelgood-varning på det!) och sen hoppas jag hinna surfa runt lite och se hur det går för er. Ha en fantastisk kväll i vårvärmen.

Stor kram till och en massa pepp till er ALLA

2 kommentarer:

yvva sa...

Jag har ju bärbar, svårt att se stör mitt solande;-)
Jag är ju bara så odatoriserad denna tiden på året;-)
Har också ont av pollen hur hanterar jag det? Försöker förtränga det fast jag köper hem medicin som jag har i ryggsäcken nu äntligen.
Kram

Nenny sa...

Kul att höra att du är på G! Våren är underbar!
Hoppas du inte får för stora besvär av pollenallergin.
Kram