söndag 26 april 2009

Historien om den bortglömda Calzonen och lite annat

En härlig helg börjar så sakteliga gå mot sitt slut. Gårdagen spenderades som sagt till stora delar i grannlandet i väster med en mycket mysig tripp till Helsingör, trots den svaga kronan blev det lite shopping, på H&M av alla ställen. Ett kalassnyggt linne i turkos och ett par jeans är nog det jag är mest nöjd med. Eftersom jag är på väg neråt ville jag inte köpa jeansen i en storlek som satt bra nu utan tog en storlek som jag fick på mig nu men som jag ändå inte kan visa mig utomhus med ännu pga väl tilltagna lovehandles på båda sidor om linnigen.... Och kan ni tänka er, det blev storlek 29/32. Det har jag aldrig haft förr. Och när vi ändå snackar storlekar har jag nog glömt att berätta att min nyinhandlade vårjacka från Esprit är i storlek 36... Härlig känsla men jag tror nog att den är lite stor i storleken, jag är ingen 36:a och kommer aldrig att bli. Jag förväntar mig att vara en 38:a när jag är i mål. Nåväl. Eftersom dagen igår ändå gick åt pipsvängen rent matmässigt stannade vi till på Harrys på hemvägen och käkade. Oxfilétoast och en öl. Gött! Och så fotboll på det. Sverige-Brasilien, vänskapslandskamp och invigning av damernas nya nationalarena, Gamla Ullevi. Det såg inget vidare ut efter första halvlek men det rättade ju till sig mot slutet. Om ett par helger åker vi upp och kollar på Hedvig live, det ska bli trevligt men mer om det lite senare.

I morse steg vi upp i ottan för att vara en söndag, knaprade i oss lite frukost, det blev 2 stekta ägg och keso för min del, och sen begav vi oss bort mot Malmös nya köpcentrum Entré för en första titt. Det var en hel del affärer att gå igenom. På Mango kunde jag inte motstå köplustan längre så det blev en turkos topp med supersöt puffärm, somrigt och fint. Planen var att vi skulle se oss ut i löparspåret innan lunch men eftersom det var en hel del affärer att kika igenom blev vi till slut "tvungna" att skjuta upp joggingturen och inta lunch på plats på Entré. För min del blev det jättegod Thaigryta med grön curry. Shit så gott det är, jag älskar thai och äter det alldeles för sällan.


Väl hemma tog vi oss, efter mycket dividerande, ut för att motionera lite. Det blev ett besök i Bokskogen och en tur i 3-km spåret. Har inte sprungit i terräng innan. Vårruset rundan går ju mest på plan mark. Det var mycket mycket svårare och jobbigare än jag trodde och det är absolut något jag kommer att satsa på att öva mer på. Det kändes som bra träning men man måste nog bli lite bättre på att attackera både uppförs och nedförsbackar, jag får be Jinn om hjälp med det där, hon har ju trots allt gjort det förr...

Efter motionsrundan har vi nu varit och veckohandlat. Det blev inte bara mat handlat på Maxi, både en bok om Victorias och Daniels förlovning (som skall läsas under andakt när rätt tid infinner sig) samt ett Mario Galaxy spel till vårt Wii. Jinn har suktat efter det länge så nu har hon att göra ikväll medan jag bloggar och pysslar! Lösgodishyllan lockade grymt idag men vi stålsatte oss och gick förbi! När vi närmade oss hemmet skönt blodsockernivån ytterligare och hungern spelade oss ett nytt spratt. Pizzerian som ligger vägg i vägg och som måste passeras innan vi kommer till vår port lockade minst lika mycket som lösgodiset och en Calzone planerades att inhandlas och ätas istället för laxen med morötter som var planerat. Jinn funderade på att gå in direkt och beställa men jag tyckte att vi skulle gå upp och lämna av sakerna och ringa ner och beställa istället. Väl uppe packade vi upp, jag satte igång med disken och Jinn började laga mat. Först när vi satte oss ner och började äta kom jag på att vi tänkte beställa pizza! Vilken seger det kändes som att vi faktiskt helt glömde bort det!!! Så sugna var vi på pizza alltså, inte alls!!!


Nu mina vänner har vi satt oss ner båda två. Jinn spelar sitt MarioGalaxy och jag bloggar som ni märker. Imorgon är det måndag och det får väl gå det också! Det är inte mer än en dryg vecka kvar till Vårruset vilket gör att det blir hårdträning i början av veckan som kommer.

Måndag: Vårrusetrundan med fokus på tid! Så snabbt som möjligt helt enkelt.
Tisdag: Yoga
Onsdag: 10 km promenad i Bokskogen
Torsdag: Styrketräning på gymmet
Fredag: Vårrusetrundan x 1,5 för att springa lite längre än själva loppet på måndagen.

Sen tar vi helg och vilar upp inför måndagen. Detta gör vi på bästa tänkbara sätt genom att åka till den lilla stugan på berget med Maja och Carl. Hoppas på mycket sol och avkoppling och god mat i goda vänners lag.

Förutom detta slår det mig att jag inte ens har kommenterat veckans viktnedgång. -o,3 blev det som ni ser i tabellen till höger. Inte mycket kan tyckas, men ett minus är alltid ett minus och jag ser hellre en stabil men ganska långsam nedgång en ett stort minus som jag sen går upp igen. Så hade jag aldrig diskuterat i början men det är ju tur att man lär sig nåt på vägen. Nästa vecka blir det vägning och mätning samt fotografering.

Nu däremot skall jag surfa runt och se hur ni andra har haft det i helgen.
Stor kram och pepp till er alla.

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Som du sa, ett minus är alltid ett minus! Grattis till det!

Helen sa...

vilken härlig helg ni har haft.. du är så duktig med din motion.. kram kram