söndag 19 april 2009

This girl is made for runnig

Här sitter jag helt utmattad! Varför? Ja du, jag kommer till det...
Tidigare i eftermiddags var vi alltså hos Marie och Micke och grillade och sedemera på matchen mellan MFF och Trelleborg som slutade med det föga spännande resultatet 1-1. Tjoho. Men det är kul att ha varit där och sett den nya arenan och allt! Och det var ju tur att de inte förlorade. Hade tänkte mig lite bilder här men det får bli imorgon istället.
Vad hände sen? Jo, vi gick hem. Jag hade bestämt mig för att ta mig ut och motionera lite till. Springa lite kanske om det kändes bra. Så jag körde igång med lite jogging direkt. 1 timme och 25 minuter senare hade jag sprungit 2 Vårrusetvarv d.v.s. 1 mil!!! Jag sprang precis hela tiden. Andra varvet var det segt på vissa ställen men jag joggade vartenda steg!!! Nu känns det bra men också lite galet... Det är inte bara fysiskt man är utmattad, även psykiskt. Jag lär återkomma kring detta när jag funderat lite till och det har sjunkit in att jag faktiskt joggat en mil.
Ha en fin söndagkväll.
Kram och pepp
Cornelia

7 kommentarer:

Jag... sa...

Grymt bra jobbat!

Chrissan sa...

Fasen vad bra jobbat!

yvva sa...

Du är bara så duktig, min bästa förebild (utan dig hade jag inte kommit igång).
Kram på dej syster

Helen sa...

you go girl!!! jäklar va bra jobbat!!!
du fixar vårruset lätt som en plätt.. du kanske blir nr 1 hihi.. kramar

Anonym sa...

Jävligt stort och imponerande! När jag sprang min första och hittills enda mil, tjejmilen i fjol kunde jag inte gå på ungefär en vecka pga träningsvärken. Hoppas du slipper den annars rekomenderar jag apotekets Ormsalva.
Kram på dig och fortsätt vara så duktig! Våren 2010 kommer jag ifatt!

Nenny sa...

Shit vad bra jobbat!! En hel mil!!
Oj vad härligt det måste kännas.

Keep up the good work!

Kram

Finessan sa...

Respekt! :D