torsdag 7 maj 2009

Idag är jag irriterad på...

... hoppas för allt i världen att detta inte kommer att behöva bli en stående punkt här o bloggen, men nu måste jag bara kräka lite.

  • Jag är ingen politiker så jag ska kanske inte uttala mig, men jag uttalar mig som väljare och privatperson och människa i det svenska samhället. En persom som egentligen är ganska öppen för alla politiska partier (med undandtag för KD som inte gillar min livsstil och andra partier som har lite extrema åsikter enligt min uppfattning).
    Intresserad bestämmer jag mig för att lyssna på skolminister Jan Björklund och någon form av skolpolitisk talesman från socialdemokraterna när de i TV4:s nyhetsmorgon i morse skall prata om krisen i skolan.
    Man börjar med att konstatera, från båda håll, att man är överens om att barnen inte skall behöva lida för/betala för den ekonomiska krisen. Och sen sätter man igång och smutskastar varandras parti så öronen blöder på mig. Den ena klagar på moderaternas politik under 90-talet när de regerade medan den andra smutskastar Göran Persson för nåt han lyckades med under sin regeringsperiod. I mitt huvud ringer ett sant uttryck. K.I.M.P.K.M.L - Kom inte med problem, kom med lösningar.
    Efter deras smutskastande vet jag det mesta om vad man misslyckats med i politiken de senaste 20 åren, men inget av vad deras respektive partier har för lösningar på det egentliga problemet.
    Det är detta som gör att jag varje gång det blir val och jag försöker sätta mig in i de olika partiernas politiska åsikter, lägger ner projektet och röstar på samma gamla vanliga eller i allra värsta fall röstar blankt.
    En tankeställare till de eventuella politiker som läser denna blogg. Hade det inte varit för att jag fått rådet att satsa på ett jobb i uniform hade kanske politiker varit nåt jag skulle satsa på?! För att få lite ordning i leden så att säga.
  • Jag blev rånad hos tandläkaren i morse. Jag blir galen. Hur mycket kan en tandläkare ta betalt egentligen. Först snackar han en massa fackspråk så man inte begriper nånting av det som skall göras. Sen gör han det han har pratat om och så kostar det skjortan. Jag har fixat till en lagning för en vecka sedan och idag på morgonen skulle jag dit igen för att se så att det såg bra ut. Man passade även på att polera och sätta fluor, det tog mindre än en halvtimme och det innebar +700 riksdaler på den redan kraftiga räkningen. Gahhhhhh!!!
  • Till sist blir jag galen på alla Malmötrafikanter som inte vet hur man hanterar en tuta. Det är mycket vägarbeten i Malmö just nu och det innebär att det ibland kör ihop sig vid trafikljusen. Vad gör trafikanterna då??? Det tutar som om livet var i fara. Hallå! Tror de verkligen att det går lättare att flytta sig för att någon tutar? Är det stop så är det!!!

Så nu har jag kräkts klart och skall återgå till arbetet.
Positivt idag är i alla fall att jag har på mig ett par jeans som jag inte har haft på läääänge och att de sitter riktigt bra. Det är nice och ger inspiration att vara duktig den här sista dagen innan vägning... Lyckades dock springa ifrån min matlåda hemma i morse så det får inhandlas nåt nyttigt från restaurangen här på jobbet istället. Det brukar inte vara några problem.

Kram och pepp på er alla, ha en fin dag och regna inte bort.

1 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Ibland undrar jag vad vi har för politiker här i landet. Många med stenålderstankar, trots att vi lever i ett globaliserat samhälle...

Kram