onsdag 6 maj 2009

Wallanderstatist!

Det har pratats om uniformer här... Vad kunde då detta innebära? Jo jag har ägnat en stund av eftermiddagen till att vara statist i en kommande Wallanderfilm. Min delaktighet i filmarbetet innebar att jag tillsammans med en annan statist skulle agera polis och möta Wallander himself spelad av Krister Henriksson tillsammans med Pontus spelad av Sverrir Gudnason (mycket trevlig prick för övrigt) utanför polishuset här i Malmö. Nu återstår det att se om de väljer att ta med just denna scenen i den färdigklippta filmen, om så blir fallet kommer jag att synas i "Skytten" som preliminärt kommer på DVD i december 2009. Här kommer lite bilder på mig i polisuniform, första och förmodligen enda gången i livet jag har det på mig.


Färdigdressad på väg för inspelning


Skådespelandet tar på krafterna och lite kaffe sitter fint!

Det var en rolig upplevelse som jag gärna gör igen om tillfälle ges. Nu är det äntligen dags att kasta sig över Amelia.

12 kommentarer:

yvva sa...

Gud! Varför blev du inte polis?
Du passar ju jättebra i uniform;-)
Tur det var Wallander (jag har inte missat en enda).
Kram

Chrissan sa...

Spännande och kul!

Anonym sa...

Gud du är ju skitsnygg som polis....bara att skola om sig. ;)
Älskar just Wallander så nu hoppas jag verkligen att de inte klipper bort den scenen. vore kul att se allas vår Cara Mia på film.
Kram kram

ullis sa...

WooW!
Fy fan vad häftigt!
Du är skitläcker i polisuniformen gumman ;o)
You go girl!

KRAAAAAM!

GI-Malin sa...

Nämen fan vad coolt! Jag har en hemlig dröm om att bli polis...Du passar skitbra! Hoppas det kommer med i filmen. Kul grej verkligen!
Jag har min andra vägdag på fredag och hoppas på ett bättre resultat än i dag...Håller tummarna för dig också.

Helen sa...

shit va skoj... ja håller med dom andra.. uniformsyrke borde du ha... kram

Anne sa...

AHAA är det där han är Sverrir. jag jagar honom för en intervju!

Kul, du ser grym ut!!!

batgirl sa...

Hallå snygging där!
Du kanske skulle byta yrke ;)
Vilken häftig grej du har varit med om. Nu vet du ju lite hur det ser ut bakom kamerorna. Hur kommer det sig att du gav dig in på det här med statist?
Kram

Pulver sa...

Som en riktig polis. Även riktiga poliser dricker kaffe :)

Anonym sa...

Vad kul :)! Du får berätta mer sen!
kram
Pilla

Tjockolina sa...

Vad kul! Hoppas de tar med scenen!!!

Jinn sa...

Min snygging!!! :-) Puss Puss