söndag 24 maj 2009

Liten sammanfattning av helgen

Vilken datafri helg det har varit, både jag och min kära sambo har gillat det.
Här kommer nu en kort sammanfattning av helgen.

I fredags morse ställde jag mig på vågen, en upplevelse jag varken vill eller ska gå in på. Jag blir så arg på mig själv, men mer om det i ett annat inlägg.
Vi åkte tidigt till Kalmar för att få så många timmar som möjligt på stan. Vi hann med flera timmar där och även en tripp över till Öland för att hälsa på min kära storebror. Klockan hann bli närmare 18 innan vi lämnade Småland och styrde mot Skåne igen. Vi stannade till i Karlskrona och intog en kebab på Michels trots vågens dystra besked samma morgon. Hemma i Malmö var vi inte förrän klockan var strax över 22, då hade vi passerat ett av de största och mörkaste ovädersmoln jag någonsin sett. Som att vara med i skräckfilm nästan... Vi somnade som små stockar direkt vi kröp ner under täcket. Oj höll nästan på att glömma, dagens kändisspan står Alfonso från Färjan för, han fastnade dock inte på bild men ni får lite på mitt ord. Den i vanliga fall så glada och charmerande servitören på Cinderella satt och såg surmulen ut på fiket i Baronen i Kalmar...


Lördag så. Melodikrysset löstes i vanlig ordning, denna dag med support från alla Jinns mostrar som befann sig i Danmark firandes Pias födelsedag (ja egentligen inte själva födelsedagen den har ju redan varit, men detta var presenten...) Efter krysset blev det en sväng på stan. Shoppade böcker, bl. a.månadens bok i läsecirkeln jag är med i. Resterande delen av lördagsdagen gick åt till att sortera och rensa i mina minneslådor. Jag hann till och med klart! Underbart! Nu har jag inte bara rensat ut 2/3 av skiten, det är dessutom sorterat. Efter allt sorterande begav vi oss ner till Maja och Carl som huserade i Ljunghusen över helgen. Kvällen spenderades med grillning, rabarber och jordgubbspaj samt ett nytt spel. Upp till bevis! En mycket underhållande del av detta spel var momentet Kropp mot kropp. Jag låter bilderna tala för sig själv. (Hoppas dessa bilder var OK Maja, de var inte så hemska va???)


Idag söndag har jag varit och hälsat på Fia, Alma och Oskar i Helsingborg. Jag och Fia har druckit kaffe och pratat hela dan. Nästan som på den gamla goda "Björkholmstiden". Och Alma blir bara större och större, vad säger man... Tiden går fort när man har roligt. Nu är det dags att förbereda för morgondagen. Back to work! Var tog denhär långhelgen vägen egentligen??? Hoppas att ni andra har lyckats vara mer nyttiga än jag. Min helg har varit bedrövlig ur matsynpunkt och jag ser fram emot att ta tag i kosten med nya tag i morgon. Nu är det snart dags för Söndagsparty med Filip&Fredrik.

Kram och pepp inför den nya veckan mina vänner. Kör hårt!!!

2 kommentarer:

yvva sa...

gumman du vet att muskler väger mer än fett, det är ju troligtvis det du ser på vågen.
Du fixar detta lätt (muskler bygger snygga kroppar du).
Kramar från syster

Helen sa...

vilken härlig helg.. å va skönt utan dator...
japp nu är det måndag med nya tag å lite jäklar anamma.. för nu ska vi fixa det här.. kram kram kram