söndag 17 maj 2009

Nyttigt, nyttigt, onyttigt och ett gigantiskt projekt

En härlig söndag har det varit idag.
Vaknade vid halv nio tiden och drog på oss lite mjuka kläder och tog en promenad på 25 minuter och 3 km innan frukost. Bra start på dagen.

Sen blev det frukost bestående av två stekta ägg, keso och GI-bra bröd och till det lite bloggande kring helgens begivenheter. Det tog en stund för datorn var inte riktigt med på att ladda upp bilder, därför är inlägget nedan inte direkt symetriskt om man säger så...


Resten av dagen har spenderats med en liten liten tur på stan och därefter en storstädning och rensning av sovrummet. Skönt!!! Mina små väskor har fått mycket bättre plats och trots att det inte var längesedan senast vi rensade så hittade vi en hel del till att rensa ut. Allt användbart skickar vi till Emmaus så att det kommer till nytta någonannanstans.

I och med rensningen kom ett annat gigantiskt projekt jag måste påbörja upp till ytan. Ni ser det här på bilden till höger. Alla mina spara/minnes/har-inte-hjärta-att slänga prylar. Dessa förvaras just nu i 5 olika kartonger av varierande storlek varav de två största syns här på bilden. Innehållet är varierande, allt ifrån gamla dagböcker och kalendrar till vykort från vänner och "bli-glad-på-direkten påsar" man fått när man hade en dålig dag. (Skulle du mot förmodan läsa detta Isak så ska du vet att det är din, och ja den är sparad :-)!


Det kommer att ta lite tid att få ordning på det där men med nyinköpta boxar från Clas Ohlson, det är de gråa till höger, hade jag tänkt att få ordentlig ordning på det såsmåningom.


Nu mina vänner ska jag synda, Pizza Calzone är beställd och på väg. Det tenderas att syndas på helgerna i den här familjen men man lever faktiskt bara en gång.

Kram och pepp på er alla

1 kommentarer:

yvva sa...

Tack syster och då säger dom ju att kameran lägger på 5 kilo;-))
Kramar