onsdag 6 maj 2009

"Upps" det hette visst inte dissikera och en liten fråga till...

Min matlagningskunniga syster har nu upplyst mig att det heter trans... tranch... transchera.... (tror jag det var), en kyckling. Inte dissikera. Det var visst fler lektioner jag inte var med på i skolan och vad gjorde man utan en klok storasyster?
Har fått himla bra tips på hur man går tillväga i alla fall och medhåll om att det inte är så himla nice med hela kycklingar. Det gillar jag. Men ingen har nämnt nåt om det där spökbenet som finns någonstans i kycklingen som man bara måste veta var det finns för att hitta det... Det tycker jag är riktigt läskigt.

Nåväl, nog om kycklingar. Tillbaka till arbetet.
I eftermiddag händer kuliga grejer, hoppas kunna bjuda på lite bilder senare från mina minutrar i uniform. Nyfiken? Håll ut...

1 kommentarer:

Jinn sa...

Jag vill verkligen se bilder från dina minuter i uniform..;-)
Puss