fredag 12 juni 2009

Jaha så var man tillbaka på 7:an igen...

Det var en ynka liten bit över sjuan men likväl en sjua först på vågen i morse. Jag borde vara knäckt men det är jag inte! Ni skulle svimma om jag hade skrivit upp vad jag ätit de senaste veckorna (släng er i väggen deltagare i "Du är vad du äter") och resultatet är inte alls rättvisande om jag skulle få sona för alla mina synder. Jag borde ha gått upp minst 5 kilo. Så jag tackar för de ynka 0,5 plus och hoppas att det inte blir värre nästa vecka.

För jag har ju bestämt mig, glöm inte det. Slut med daltande och tjafsande, det är bara jag som bestämmer vad jag stoppar i mig. Idag är det strikt GI-mathållning och staplarna fylls i noggrant på GI-viktkoll.

Utanför fönstret är det värsta höstrusket med storm och regn, så till den milda grad att det faktiskt regnar in här på jobbet. Helst hade man suttit hemma i soffan under en filt och druckit te men man måste tjäna lite pengar också så här sitter man framför datorn på jobbet... och bloggar! (Det hör ändå till ovanligheterna och lunchrasten är inte slut ännu, säger jag till mitt försvar om min chef skulle kika in och läsa!)

Ha en fin dag allesammans.
Kram och pepp

2 kommentarer:

J sa...

Bra inställning det där, 0,5 kg är ju absolut ingenting, tråkigt att det behöver byta en 6a mot en 7a men det där tar du ju in direkt. Ha det bäst nu och tack för alla supergulliga kommentarer. Kramar

Chrissan sa...

Vad skönt att det ändå inte blev ett större minus!
Själv blev jag chockad över att jag fick -0,2. verkligen inte ett rättvist resultat med tanke på vad jag ätit sista veckan.
Men vi kommer igen!
Jag laddar inför en nystart på söndag! Är du med? ;)