fredag 12 juni 2009

Jag är livrädd!

En veckas arbete är över och jag har hunnit hem från jobbet. Jag gillar verkligen fredagar, ja vem gör inte det.
Men idag är jag verkligen livrädd.
Jag har ju bestämt mig.
Och nu är jag rädd vilka frestelser som jag skall utsättas för i helgen, kanske bara frestelsen att det är just helg.
Jag vill så gärna motionera men är rädd att jag inte skall vilja eller orka.
Jag är rädd för att jag skall tappa motivationen, rädd att jag skall tänka att det kvittar, jag kommer ändå inte att klara det.
Det är viktigt för mig att jag får säga att jag är rädd för detta. Att det får komma upp i ljuset. För då vet jag att jag är mottaglig för frestelserna och kan falla för dem. Då kan jag inte skylla på att det bara blev så. Jag visste om att risken fanns och kunde planera för det. Nu stålsätter jag mig! Jag skall klara det!
Kram och pepp och trevlig fredagkväll

4 kommentarer:

J sa...

Förstår precis vad du menar, är livrädd jag med. Är livrädd varje gång jag bestämmer mig för att nu ska det gå och framförallt är jag rädd för att tänkte att det ändå kvittar. Men det är nog något man måste jobba på och visa för sig själv att man faktiskt är duktig :) Lycka till nu och jag vet att du klarar det! Ha en mysig fredagskväll nu, kramar!

yvva sa...

Jag lider med dej, måste vara skitjobbigt att älska sötsaker och vara tvungen att motstå!
Förstår att du är rädd, men du är så envis så du kommer att lyckas;-)
Kramar från syster

Helen sa...

Ja jag gav mig fan på att nu jäklar ska jag fixa det här men igår kom jag hem med nästan 1 kg godis.. som naturligtvis finns massor kvar av idag.. å det går inte att låta bli.. suck, men jag stod still på vågen efter veckans fusk.. tur det....
ja då får jag väl ta å ta nya tag igen imorrn... inget mer idag blir det iallfall.. är helt uppblåst i magen.. men tant röd är ju på ingång å då blir toksugen på gott så jag vet ju varför jag inte kunde låta bli igår... suckar..
håller tummarna nu att du kommer över den jobbiga första tiden... jag tror du fixar det här galant gumman.. stor stor fredags kram. å pepp

Pulver sa...

Precis, Du SKALL !
Hejja dig...