söndag 14 juni 2009

Lite gott och lite blandat

Herregud, hur hann klockan bli sex undrar jag??? Var tog denhär helgen vägen?
Nu har vi i alla fall bockat av ett och annat på listan för idag. Storhandlingen är som sagt avklarad, vi har varit på gymmet, jag körde 30 min powerwalk och därefter styrka överkropp. Tog vägen förbi solariet på väg hem så man blir lite sommarfräsch till midsommar.

Middag har lagats, det blev sallad med bulgur, fetaost och pinjenötter och till det grillad kyckling. Måste säga att det har varit en fröjd att laga mat och äta den i helgen, det har varit kul att laga nyttigt och det har inte "bara blivit det gamla vanliga".

Hoppas på att veckan skall bjuda på lite mer av den varan, bland annat skall vi prova på ett nytt laxrecept på onsdag som jag "snor" från
Åse.

Efter maten bestämde jag mig för att käka lite blandade nötter (GI-korrekt snacks) och surfa/blogga, så det gör jag som ni märker nu. Funderar faktiskt på att strunta i den inplanerade städningen. Känner mig nöjd med dagen som den är och städar gör man så lätt en annan gång... Ja jag tror det får bli så :-) Tänkte fylla i mina staplar i Håll koll också. Håll tummarn för att det inte blir som igår!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad härligt att se att nötter är ok snacks, jag älskar sådana... Också härligt att höra att du e på g igen=) Nu fick jag lite extra peppeing inför veckan även om inte jag kör GI!

J sa...

Åhh din mat ser alltid så god ut! Mums! Kramar