tisdag 16 juni 2009

Våga vägra staplar när man äter tacos!

Härligt jobbat Sverige, härligt jobbat Marcus Berg! 5-1. Det blev en trevlig fotbollskväll av det hela.

Men nu över till det väsentliga om UEFA och grabbarna ursäktar. Jag säger inte att jag på nåt sätt "vrålåt" tacos ikväll, jag har stenkoll på intaget av de delar av tacobuffén som innehöll kolhydrater (alltså bröd och chips/skal). Men hur i all världen ska man kunna hålla ordning på tillbehören och hur mycket man åt av dem och fylla i dem i Håll koll?

Den funktionen, alltså håll koll, ja kanske till och med hela gi-viktkoll.se skulle kunna krascha om jag började hacka in mina matintag från kvällens tacomiddag. Så jag låter bli...

Efterrätten idag... tada... Marängswiss! Jag åt glass, lite grädde och en gnutta chokladsås. Ingen banan och absolut ingen maräng. Det var precis det som var mitt mål och jag höll mig till det. Jag är stolt, visste inte säkert om jag skulle klara det, man vet aldrig vad som händer när det står där framför en, men med en liten extra gnutta karaktär så funkade det lysande.

Nu är det dags för sängen, nya Amelia ligger och väntar på mig helt oläst.

Och på tal om tidningar förresten, är det någon här som läser MåBra? Nya numret kommer ut på tisdag 23 juni, kanske det kommer att finnas ett bekant ansikte att beskåda?! Då har jag inte sagt för mycket... Fortsättning följer...


Over and out och gonatt!

3 kommentarer:

yvva sa...

Vad duktig du är, klarade att stå emot fast du tycker det är
gott (underbart)!
Du har sån styrka när du ger dej den på nåt;-)
Kramar från syster!!

Emma sa...

Vad bra val du gjorde! Gott med tacos, och lika bra att njuta och vara nöjd! Själv åt jag indiskt idag, inte så bra med naan-bröd och ris, men vad jag njöt av det! Jag älskar naan-bröd! Så det fick det vara värt!

Jag prenumererar på och läser MåBra så jag ska hålla utkik i nästa nummer!

Nenny sa...

Ska du vara med i Må Bra?? Eller?? Då måste jag ju ut och köpa den när den kommer!
Wiii vad skoj!
Kram