tisdag 8 september 2009

Det finns de som slipper sitt sötsug, och så finns det de som inte gör det...

Jag är en av de senare.
Jag blir snart galen.
Det har försvunnit förr, varför försvinner det inte nu?
Jag blir så himla sugen varje kväll efter maten när vi bänkar oss i TV-soffan.

Ikväll specifikt för Idol-premiären,
ett program jag tydligen måste se ett par avsnitt av varje år för att vänja mig vid pinsamheterna.
Detta glömmer jag dock varje år, i år är inget undantag, och så sitter jag där med handen framför ögonen och skäms ögonen ur mig för de sökandes skull...
Hur som helst, underbart är det i alla fall :-)

Måste också passa på att tacka för ALLA underbara kommentarer på mitt viktinläggs nedan kring morgonens resultat. Självklart är det en enorm kick att få rivstarta så och det ger mig energi att stå emot ovan nämnda sötsug! 22 kommentarer har jag fått, det är nog det mesta jag fått någonsin tror jag så jag är supermallig!!! Ska försöka hinna med att besvara de frågor jag fått också.

Tackar även för alla era fina kommentarer kring att min tid inte verkar räcka till längre,
tänker man efter lite så är det ju självklart att bloggen inte skall vara en måste utan ett rent nöje, och som det är nu så är det det. Och självklart behöver man inte göra en hel massa inlägg om dagen, det var nog ett fånigt mål jag satte upp för mig själv när besöksantalet ökade och jag fick hybris :-)

Nu är det dags att kika till era bloggar lite och sen krypa ner med pluggböckerna under täcket.
Imorgon är det kort dag 9-12, sen intervju på ett extrajobb kl 14 och handling inför att våra kära vänner Maja, Carl och Albin kommer till oss på torsdag. Ska bli så mysigt, avslutar med lite meny och motion för dagen.

Kram och pepp på er alla

Mat och motion 8 september 2009 dag 8 av 121
Frukost: 2 stekta ägg, 3 skivor bacon 1 dl keso. 1½ små koppar kaffe utan mjölk. Multivitamin (brustablett i vatten)
Lunch: Keso ca 1½ dl, 4 skivor kassler, 1 tomat och en bit gurka
Middag: Ugnsbakad torsk med purjolök, tomat och örter, kokt blomkål, broccoli och dillsås.
Kvällsmat: Turkisk yoghurt med hasselnötter och sötmandel

Motion: Liten promenad på 25 minuter (till macken för att hämta ut vårt nya Wii Sports Resort, jippie)
Steg: 5955 - dethär med motionen går inte som på räls, jag planerar att ta tag i detta nästa vecka.

6 kommentarer:

Chrissan sa...

Då är vi två. Med sötsug.
Det är hemskt när det slår till så där.

MissyElliot sa...

Då är vi ännu fler, för jag har också det där sötsuget. Jag är stenhård just nu och har godis och kakförbud fram till v.44. Antingen eller för min del...

Vad duktigt du varit under veckan. vad roligt med ett sådant minus...
Keep up the good work...
kramiz

S sa...

Jag förstår, kvällarna är värst.
Men håll ut, det blir bättre!
(eller gör något gott, jag försöker ta fram hallon o grädde en sån gång (tex)). Peppkram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Sötsuget kan försvinna om du tar ett sådant där kakaopiller som finns att köpa i välsorterade chokladshoppar. Jag har en kollega som tagit sådana efter maten och det räcker. Pillret är inte större än en nonstop.

Men du...det kommer att gå över i vilket fall som helst. Bara att stå ut!

Kramar

Sandra sa...

Grattis till den framgångsrika vägningen!!!Bra jobbat en toppen vecka alltså!!!

Helen sa...

visst är det jobbigt med sötsuget men just nu känns det som om jag klarat mig bra än så länge.. men det kommer väl imorrn när barnen äter lördagsgodis..
hoppas det försvinner för dig snart och hoppas du får en trevlig helg.. kram kram