onsdag 13 januari 2010

Off to Karlskrona efter en härlig hög med visualiseringar

Idag bär det av mot Karlskrona, denna underbara stad, min hemstad.
Jag ska till kiropraktorn, det ska knaka lite och jag ska känna mig lite bättre i huvud och nacke som värker lite för mycket för att det skall vara riktigt kul just nu. Därför kommer jag att  hålla mig ifrån datorn ikväll så detta blir dagens enda skrivna inlägg. Ni får ju inte tro att jag svikit er och försvunnit i Rivstartsdjungeln.


Gårdagens tema tycker jag slog väl ut. Jag hoppas att det har fått så många som möjligt att känna att det faktiskt är möjligt att nå sitt mål, visst men ska inte tro att det är smärtfritt, men det är värt det och det är MÖJLIGT. Jag till också passa på att säga stort TACK för alla era värmande och uppskattande kommentarer, det betyder så mycket.


Flera har gjort egna visualiseringberättelser, länkarna till dessa hittar ni längre ner i detta inlägg. Jag har också mottagit en berättelse från en person som vill vara anonym och självklart ska du få vara det. Så här låter den:


"Jag har en bild av mig i mina vita, slimmade jeans och ett vitt tajt linne sittandes och lutar mig över knäna med en platt mage!
Och en annan då jag gifter mig, i en korsettliknande klänning med bara axlar och jag är smal och vacker.
De här scenerna spelar jag upp i mitt huvud om och om igen :D Och jag blir alltid lika lycklig av att se dem inom mig! Det känns faktiskt som om jag redan är där, att jag känner mig smal och lycklig. Det är det som är det kraftfulla, att man verkligen känner känslan av händelsen och att när man öppnar ögon tror att det är sant!

/Dansprinsessan"
 
Visst är det härligt att veta att dessa drömbilder är möjliga. Det finns så många exempel på dem som har lyckats och varför skulle inte vi vara som en av dem.
 
Andra som har visualiserat målet är:
 
Ett par stycken har också skrivit sin visualiseringen i kommentarerna till detta inlägg, titta gärna in där och läs också. Har jag glömt någon får ni hojta till. Här glöms ingen!
 
Nu är det dags för mig att ta mig an dagen.
Det är redan onsdag och ni glömmer väl inte att ni som redan har vägt er denna vecka redan nu kan rapportera era resultat. Antingen som en kommentar här eller via mail till: caramiamia@gmail.com
 
En sista sak innan jag är klar. Ett utlåntande från er bloggläsare skulle jag vilja ha. Jag vet inte om det är noterat men jag bytte under gårdagen typsnitt till Times och även teckenstorlek. Lite större blev det. Jag har inte helt vant mig ännu om man säger så. Är det någon annan som har synpunkter, vilka som helst så mottages de tacksamt.



Stor kram och en massa pepp kommer det härifrån.
Önskar er alla en underbar och nyttig onsdag.
Kram och pepp


6 kommentarer:

Ninni sa...

Hej! Om jag jämför med det du har skrivit innan så är texten mindre och mera svårläst. Tycker om Times för det blir stiligare, men jag tror att du får gå upp en storlek för att det ska mera lättläst.

Lycka till med nacken!

De kallar mig Linda sa...

Som kommentar om typsnittet så är det helt okej, kanske lite litet. Rent typografiskt skulle jag dock helt konstruktivt självklart, föreslå att du minskar bredden där dina bloggposter kommer upp. Det är ganska ansträngande att läsa när det är för långt mellan ena sidan till den andra. Det kanske förstår hur headern blir iofs men det blir mycket mer lättläst iaf :)

ida sa...

Mitt inlägg om visualisering.. lite rörigt kanske, men iaf från hjärtat :)

Maria sa...

Tänkte väl att det var något som var annorlunda. Lättare att läsa enligt mig!! Ha en bra dag i staun!

Veronica sa...

Krama staun från mig! Jag ska ner i slutet av januari för att sälja min lilla övernattningslägenhet på Trossö. =( Det är en fantastisk liten stad, trivdes som bara den. men jag var den enda i familjen som gjorde det.

*vinkar*

Solkatt sa...

-0,3 kg blir mitt första resultat! Det är vääldigt lite, men det beror mycket på att höstterminen firats av och så, och lite andra snedsteg :p
Hoppas på bättre resultat till nästa vecka :)

Angående typsnittet måste jag säga att det känns lite jobbigt att läsa, men kanske bara är jag som tycker det :p