fredag 1 januari 2010

Rivstart 2010 - deltagarlista och lite instruktioner

God fortsättning på er allesammans.
Jag har haft ett par dagar utan datoraktivitet.
Mobilbloggning har varit det enda digitala jag har tagit mig för.
Därav har jag inte haft möjlighet att uppdatera Rivstartslistan.
Men bättre sent än aldrig. Nu är vi hemma igen. Efter en hel massa mat och onyttigheter är jag så redo jag kan bli för Rivstart 2010!
Är ni?
Ruskigt kul var det också att mötas av 25 nya kommentarer när man loggar in.
Ännu härligare är det att kunna berätta att vi nu är 78 deltagare i Rivstart 2010, tillsammans planerar vi gå ner 439,5 kg på 8 veckor, hur bra är inte det?
Jag hoppas verkligen att jag inte har missat någon. Är det någon som känner att ni saknar ert namn på listan ber jag om ursäkt. Jag får skylla på det härliga faktum att det är så många som vill vara med. Har jag missat att länka till någon får ni också hojta till.
 Alltså, här mina vänner kommer en uppdaterad deltagarlista. Längst ner efter listan hittar ni lite instruktioner hur jag tänker mig att vi skall rapportera vägningsresultaten.

Självklart kan du fortfarande hänga med på resan, anmäl dig genom att lämna en kommentar. Vem du är samt hur mycket du vill gå ner på dessa 8 veckor. Jag uppdaterar deltagarlistan så snart jag kan.

Deltagare - Mål (minus på 8 veckor)
Cornelia -  6 kg
Annie - 5 kg
Karin -  6 kg
Åsa - 5 kg
Malin - 5 kg
Gorgina - 3 kg
Maria - 5 kg
GI-Malin -  6 kg
Yvonne  - 7 kg
Prralin - 5 kg
Helen - 4 kg
Chrissan - 5 kg
Maria K - 4 kg
Yllet - 6 kg
GI-Fredrik (GI-Malins man) - 6 kg
Nina - 8 kg
Åse - 5 kg
Cissi - 5 kg
Stina - 4 kg
Elisbaeth - 5 kg
Lina - 5 kg
Ida - 4 kg
Jessica - 8 kg
Lena - 10 kg
Frida - 5 kg
Jessika L - 3 kg
Teresia - 6 kg
Maggie - 6 kg
Ninni - 4 kg
Hanna - 5 kg
Maria - 5 kg
Lotta - 7 kg
Mor duktig - 3 kg
Cajsa - 6 kg
Teara - 5 kg
Choklad - 5 kg
Kajsa - 4 kg
Sofia - 4 kg
Suzan - 6 kg
Viktiga-Ija - 5 kg
Ingegerd - 5 kg
Lisa - 5 kg
Zoon - 5,5 kg
GI-tankar - 8 kg
Sandra - 5 kg
Blackbella - 5 kg
Maggot - 3 kg och 5 cm
Marie Hj - 4 kg
Jag - 6 kg
Kia - 6 kg
Anneli - 6 kg
Pimmo - 8 kg
Veronica/Yasha - 6 kg
Isse - 5 kg
IdaJ - 2 kg
Anna - 5 kg
Martina - 6 kg
Emmy - 6 kg
Anneli - 10 kg
Klankis - 6 kg
Angela - 8 kg
Erika - 6 kg
PiaJohanna - 7 kg
Sussie - 6 kg
Saxen - 6 kg
Linda - 4 kg
Rebecka - 6 kg
Studentskan - 6 kg
Elam - 8 kg
Emma - 15 kg
Topolovec/Lucia - 4 kg
Mrs Q - 3 kg
Sophia - 10 kg
Caramilla - 6 kg
Anna-Lena Stolt - 7 kg
Tobias - 4 kg

Instruktioner
Rivstarten pågår i 8 veckor. Tanken bakom det hela är att vi ska få en bra skjuts in i nyttiga vanor på det nya året. Oavsett vilken viktminskningsmetod du använder ska Rivstarten fungera som just en rivstart. Personligen följer jag GI-metoden och är medlem på GI-Viktkoll.se.

Vi väger oss olika dagar i veckan och därför tänker jag mig att vi rapporterar resultatet vi fått under veckan senast söndagen. Du får självklart meddela mig ditt resultat även innan söndagen. Vi går alltså efter kalenderveckorna. Exempelvis rapporteras alla resultat mellan måndag 4 och  söndag 11 januari senast 11 januari. Alla dessa resultat kommer att räknas till resultaten vecka 1. Hoppas att det är begripligt.
Skulle du missa att rapportera en veckas resultat kan du såklart rapportera den senare!
Du kan välja att rapportera ditt resultat via en kommentar hos mig eller via mail till caramiamia@gmail.com
Veckans totala resultat presenteras sedan söndagen varje vecka!

Rapporterar du din vikt eller din viktminskning? Update 20100102
Det är inte nödvändigt att rapportera sin startvikt/invägningsvikt om man inte vill. Alla vill ju inte berätta vad man väger och då är det ju dumt att man inte ska kunna vara med av den anledningen.

Det primära målet med Rivstart 2010 är ju att man skall sätta upp ett mål att man vill gå ner x antal kilo på 8 veckor oberoende av vad du väger när du startar och slutar.
Alltså: du behöver inte rapportera in din startvikt om du inte vill, men...
Om du vill rapportera in din startvikt gör du det när du väger in dig nu under vecka 53 eller vecka 1.

Om du planerar att rapportera ditt veckoresultat till mig genom att skriva din aktuella vikt är det bra om du rapporterar din startvikt så att jag själv kan räkna ut veckans resultat.
Planerar du att rapportera hur mycket du har gått ner den senaste veckan så spelar det mindre roll.

Alla resultat som rapporteras in under en kalendervecka läggs in i veckans resultat som presenteras här på bloggen varje söndag.

Är det något som är oklart eller något som saknas så skriv en kommentar eller maila så förtydligar jag.

Nåväl mina vänner. Imorgon är det dags för min invägning, några är redan på banan och några kanske väntar till nästa vecka. Oavsett så är det snart dags för nya tider.
Hur förbereder ni er för att få ett så bra resultat som möjligt?


Kör hårt.
Kram och pepp

62 kommentarer:

Suzan sa...

Vi måste ju komma upp i minst 200 kg iallafall så jag är på.
Jag satsar på 6 kilo på åtta veckor.

Maria K sa...

Jag förbereder mig genom att äta så mycket (o så onyttigt som möjligt)! Är redan trött på det, men börjar inte förrän på måndag - så än så länge är choklad o snabba kolhydrater tillåtet ;P
Har dock inte ställt mig på vågen sedan den 22/12 så jag vet inte hur pass stor olycka som är skedd.. Kanske måste uppdatera mitt "viktnedgångsmål" litegranna.. ;P

yllet sa...

Jag moffar ikväll för att hårdköra imorgon! Jag tror jag måste planera att gå mer mer dock, 5 kg känns lite fegt! ;)
Pepp&Kram!

Elevator Lady sa...

Jag är redan igång :)

Lisa sa...

Det här kanske hjälper?
Jag hänger på, men går ut lite försiktgt. (Fegt?? ;-))
Minus 5 kilo på 8 veckor. Har knåpat ihop en matlista. Kör igång den 4 januari!

Hovdamen sa...

Jag hänger gärna med! Sätter dock målet lågt, 5 kg på 8 veckor!

viktig-ija sa...

Okej, behöver en spark där bak så jag hänger på och satsar på 5 kilo! Sitter och mumsar brie och pepparkakor - börjar på måndag! =)

Cornelia sa...

Ingegerd, Lisa och Viktiga-Ija.
Välkomna allihop. Nu har vi sprängt 200 kg strecket!
Kram och pepp

yllet sa...

Min mat&motionsblogg: http://ylletskropp.blogspot.com/
Kram!

yvva sa...

en onyttig julhelg har lagt 3,5 kg till på min kropp=(
invägningsvikt: 100,6 kg

GI-Malin sa...

Cornelia, jag kanske är helt bakom men ska man uppge sin startvikt, typ idag. Och sen rapportera vikt minskn nästa vecka då? Jag tänkte ha fredag som vägdag. Och så sätter du ut resultatet på söndag el? El ska man bara uppge minuset och ingen startvikt.

Zoon sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zoon sa...

Hej!
Jag hänger på med mina sista 5.5 kg
Kör Itrim och GI-metoden.

Karin sa...

God fortsättning! Nu kör vi, jag planerar tappa 6 kg på 8 veckor! Med bra peppning från alla här, ska det gå som en dans :-)

elin sa...

Hejsan!
Läste om detta, och blev väldigt insprierad, kan man hänga på?!

maria sa...

Hej!
Idag drog jag igång. Tar bort bröd, ris och potatis. Koncentrerar mig på rotfrukter, grönsaker och proteiner. Nu till en början.
Dricker mycket vatten, något jag har svårt att komma ihåg. Det står glas lite överallt i huset.

Vill du ändra länken till min viktblogg istället? www.omvandlingen.blogspot.se

TACK för det!

BLACKBELLA ON THE MOVE sa...

Hellloooooo!!! Jag vill också vara med!!!!

Jag satsar på 5kg på 8 veckor :)
Är det för sent att haka på??

Kram

Anonym sa...

Jag vill prova något nytt så att rivstarta året tillsammans med så många som kämpar känns som ett självklart val. Hoppas att jag ska komma på rätt spår igen efter denna julhelg med mycket socker intag. Jag SKA gå ner 6 kilo på dessa 8 gemensamma veckor. Lycka till önskar jag er alla som är med.

Anonym sa...

får jag vara med?

-3 kg & -5 cm gäller för mig

/Maggot

Cornelia sa...

Välkommen Maggot!
Jag lägger till dig på listan!

batgirl sa...

Hej på dig Cornelia!
Jag vill gärna vara med! Om det inte är försent förstås...
Men jag sätter inte målet så högt. -4 kg passar nog mig bra på 8 veckor. Med start idag.
Kram Marie Hj.

Anonym sa...

Hej Cornelia
Jag vill oxå vara med. Mitt mål på 8 veckor får bli 8 kg.
kram Pimmo

Anneli sa...

Hade skrivit en egen liten utmaning i min blogg idag och så tipsade Batgirl om denna rivstart. Såklart vill jag vara med här oxå!

6kg på satsar jag på! =)

Anonym sa...

Jag hänger gärna på! Satsar på -6 kg på 8 veckor.
Kram Kia

Cornelia sa...

Välkomna alla 3. Pimmo, Anneli och Kia ni är nu alla med på listan.
Kram och pepp

Veronica sa...

Nä, nu har jag funderat tillräckligt länge! Jag började ju med GI Rivstart redan på nyårsafton och det är klart jag vill vara med på din Rivstart 2010! Jag vågar inte sikta så högt dock, men 6 kg på till den 28 februari verkar väl rimligt?!?

Så, Veronica/Yasha satsar 6 kg på 8 veckor 2010!

Om det är okej. (startvikt, vidriga 94 kg)

Cornelia sa...

Välkommen Veronica, jag lägger till dig på listan och länkar till dig bums!
Kram och pepp Cornelia

Isse sa...

Hej

Hittat till din sida och vill gärna vara med i rivstartet. Jag satsar på -5 kg.

Isse

Anna sa...

åh så klart jag är med - 5 får det bli...

Martina sa...

Hej!
Har oxå hittat hit o vill gärna hänga på jag med....Börjar lite smått denna veckan med att ta bort det söta o lite kolhydrater men "tyvärr" är det ut på restaurang imorgon o middag hos mamma i helgen. Så min riktiga rivstart börjar jag på måndag den 11/1 om det är ok...Idag vägde jag in mig på 82,8 kg (my goood!) Men jag vill försöka ha 6 kg som mål för dessa 8 veckor iaf..

Cornelia sa...

Hej Martina, självklart ska du hänga på Rivstart. Jag lägger till dig på listan, har du någon blogg du vill att jag länkar till? Du kör igång när du vill och kan. Det viktiga är att du rapporterar ditt resultat, dvs hur mycket du gått ner eller upp senaste söndag varje vecka. Jag Rapportarer alla kalenderveckans resultat på söndagen. Hojta till om du har funderingar.
Kram och pepp och lycka till

Martina sa...

tyvärr ingen blogg...är skitdålig på sånt här med datorer...bara vanlig mailadress...:-)

Klankis sa...

Vilken bra idé!! Jag vill vara med, -6 kg tack!

Angela sa...

Hej!
Läste på Lenas sida, Mot min smala lycka, om det här fantastiska initiativet! Jag är på och startade i måndags (4/1). Minst 8 kg vill jag gå ner.

Piajohanna sa...

Hej! Kul idé, jag vill gärna vara med! Vill tappa 7 kg på åtta veckor. Är också medlem på GI viktkoll och mitt mål är att tappa totalt 10 kg till den 18 mars. Ett högt mål men jag ska kämpa allt vad jag kan och försöka sluta tänka på allt som e SÖTT och gott. Min startvikt 4 januari var 69 kg. Lycka till alla!

Cornelia sa...

Hej PiaJohanna och välkommen till Rivstart. Kul att du vill hänga på.
Jag lägger in dig på listan. 10 kg kan kännas högt men med allt stöd du får från alla deltagare här tror jag att du grejjar det galant. Kram och pepp.
Glöm inte att vi även har en egen Facebook-grupp. Sök på Rivstart 2010.

Saxen sa...

Hejsan alla!
De här lät ju spännande! Hakar på jag å om det är OK??!!
Satsar på -6 kg på dessa veckor!
Pepp pepp

De kallar mig Linda sa...

Hejsan! Hoppas det inte är för sent för att anmäla sig? På 8 veckor tänker jag gå ner minst 4kg, så från dagens 73kg till 69kg(och förhoppnings mer!) om möjligt. Jag kommer inte använda mig av GI då det gör att jag inte orkar träna, men jag ska se vad min nya PT kan koka ihop för att öka min viktnedgång! Spännande att så många anmält sig, grymt motiverande!

Rebecka sa...

Jag vill gärna vara med er!
-6 kg för mig med.
Tack för idén Cornelia :)

Solkatt sa...

Hej! Jag är sent ute, men har varit vilande här i bloggvärlden ett tag. But now I'm back, och jag vill gärna också haka på ditt härliga initiativ! 6 kg tänker jag tappa! Funderade på 5 först, men vad fasen, man måste ju satsa lite ;D

Solkatt sa...

P.S
Jag länkar till dig under rubriken "inspiration" på min blogg, det hoppas jag är ok? :)
Och, har jag fattat det rätt att slutdatumet för rivstarten blir den 27 februari?
Fredag blir iaf startdatumet för mig! Laddad :D

Elam sa...

Hejsan!

Jag hänger på - bättre sent än aldrig! :)
Vägde in på 88kg i måndags. Målet på 8 veckor sätter jag tufft för att få motivation. -8kg får det allt bli.

Ska bli spännande att följa våra viktras!

Elam sa...

Hejsan!

Jag hänger på - bättre sent än aldrig!
Sätter ett tufft mål för att få motivation: -8kg på 8 veckor. Invägningsvikt i måndags var 88kg.
Ska bli spännande att följa våra viktras. Hur många "personer" tror ni att vi tillsammans kommer att slimma bort? :)

Cornelia sa...

Saxen, Rebecka, Elam: Välkommen. Kul att ni vill haka på, jag lägger till er på listan. Säg till om ni har en blogg som du vill att jag länkar till. Och glöm inte att vi har en egen Facebook grupp sök på Rivstart 2010.

Emma sa...

Jag är på!
Mål -15kg


(http://emzyz.blogspot.com/)

Emma sa...

VErkar inte som mitt meddelande igår funka. Men somsagt jag är med.
Xtravaganza pulvrar å hoppas på -15kg

Topolovec sa...

Hej! Vill gärna hoppa med på tåget om det inte är försent. Kör GI metoden och mitt mål är -4 kg fram till vecka 8. kram Lucia

Topolovec sa...

Hej hej, Bra initiativ, Cornelia!Jag vill gärna vara med! Har börjat med GI denna vecka med startvikt 66 kg. Målet till vecka 8 är -4 kg. /Lucia

Cornelia sa...

Emma och Topolovec/Lucia. Kul att ni vill haka på. Jag lägger till er på listan.

Anonym sa...

Hej och hå, ser att det är flera som släntar in eftersom och vill hänga på. Jag är på, har rivstartat själv from 4/1 och hunnit tappa 2,6 kg(vatten)redan. Roligare om man är flera och peppa. Räknar med 10 kg på 8 veckor.

http://www.sophiasvarld.blogspot.com/

Anonym sa...

Om det inte är för sent så vill jag åxå hänga på.

/Caramilla (6 kg)

Lisa sa...

Vilket roligt initiativ!!! Hoppas det går bra att hoppa med, började min nystart i fredags så jag hoppas att det går bra att hoppa med nu.
Jag sätter -5 kg som mål

Thea sa...

Jag fann informationen. Jag är absolut med. Min vikt i måndags var 89,9 kilo. Jag meddelar dig nu på söndag hur det har gått för mig.
Varje söndag i 8 eller 7 veckor.
Vad kul :)

Thea sa...

Jag glömde att meddela att jag vill gå ner 8 kg

Christine sa...

Hej!

Självklart vill jag vara med!

Mitt mål på 8 veckor är 10 kg...hoppas det går! :)

Min startvikt (idag) är 71.1 kg

MVH
Christine

WellbeingOfMe - Positiv energi, Lågkolhydrat-kost, Träning och Välmående sa...

Hej! :) Är det försent att hoppa på detta lättande tåg?
Om inte så är jag gärna med! Är det sex veckor kvar?
I så fall satsar jag på att gå ner till 66. Startvikt 69,3. Så alltså 3,3 kg minskning!

Unknown sa...

Hej!

Jag hoppas det inte är försent att hänga på. Mitt mål på de veckorna som är kvar är 5 kg. Jag väger nu 72 kg. Jag vill gå ner mer inför sommaren men jag vill ta det i en takt som jag tror att jag ska klara av.

Cornelia sa...

Hej Carina, självklart kan du hänga på. Jag lägger till dig på listan. Du lämnar ditt resultat per kalendervecka senast söndagen varje vecka. Har du möjlighet får du gärna skicka mig ett mail till caramiamia@gmail.com så att jag lättare kan få kontakt med dig. Kram och pepp Cornelia

Anonym sa...

Hej Cornelia
Mitt resultat verkar inte gått fram på FB.
- 1 kg ska det vara för mig.
kram Pimmo

Anonym sa...

Hej!
Jag vill gärna hänga på tåget...... Jag startade vecka 2 på Gi viktkoll. Jag vill totalt gå ner 20 kg, men mitt första mål blir 8 kg till och med vecka 8. Kör hårt!
Med vänliga hälsningar Alerta_Annelie

Lisa sa...

Gahhhh! Jag glömde att rapportera mitt resultat förra veckan men jag gör som så att jag slår ihop det med den här veckans resultat och rapporterar när jag vägt mig på fredag.

Lisa sa...

Gahhhh! Jag glömde att rapportera mitt resultat förra veckan men jag gör som så att jag slår ihop det med den här veckans resultat och rapporterar när jag vägt mig på fredag.