lördag 2 januari 2010

Brum brum - nu kör vi!

Då var det dags.
För tredje året i rad kör jag igång Rivstart den 2 januari. Och precis som förra året är jag glad att få sällskap.
Både 2008 och 2009 har varit framgångsrika för mig när det gäller viktminskningen. Kanske framförallt 2008.
2010 ska bli det året då jag går i mål! Hörde ni det? Med en genomsnittlig viktminskning på 0,5 kg i veckan innebär det att jag går i mål den 8 maj 2010. Om jag tappar bort mig i alla tankar och  förlorar motivationen på vägen så var vänlig och påminn mig, tack!!!

I morse när jag vaknade efter 12 timmars härlig och välbehövlig sömn snöade det utanför fönstret. Härligt faktiskt. När vi kom hem efter julen i Åmål var all snö borta så det var fint med lite påfyllning idag och det håller i sig ännu. Snöandet alltså.
Dagen är startad med Melodikrysset som vanligt, en GI-frukost bestående av yoghurt med hallon, blåbär och coccos samt ett kokt ägg. Ett par koppar kaffe utan mjölk har jag också fått i mig.
Ska inte sticka under stol med att det är lite märkligt att köra igång rivstartandet en lördag. Men envis som jag är så har jag bestämt mig och då är det det som gäller.

Invägningen i morse blev som jag hade förväntat mig. Vågen visade 71,9 och måttbandet 89. Men så har jag verkligen svullat de senaste veckorna också.
Vikt och midjeminskning kommer ni kunna följa här till höger. Centimetrarna i övrigt presenterar jag när jag tycker det känns befogat (läs: när jag har uppnått något stort) eller när jag har nått min målvikt.

Nåväl, dags att sätta fart på dagen. Livet består inte bara av Rivstart - tro det eller ej.
Idag skall jag försöka prestera lite svar på ett par frågor på hemtentan. Jag ska planera en veckomatsedel och storhandla och så ska jag försöka hinna med en promenad i snölandskapet.

Ha nu en underbar start på det nya året. Glöm inte att du fortfarande kan haka på Rivstart 2010! Mer information hittar du här.

Innan jag slutar och sätter tänderna i hemtentan bjuds det på lite bilder från nyårsfirandet. Trots att det i år var mindre personer än vanligt på plats så var det otroligt svårt att få med alla på samma bild. Därav det lite splittrade utseendet på vissa bilder.



Hela gänget på plats på "Ribban" efter den årliga promenaden. Varm choklad med mintu och oststänger står alltid på menyn här.



Tolvslaget närmar sig och Jinn (med något hysterisk blick) önskar gott nytt år på plats på balkongen.



Maja, Lovisa och Fredrik kollade också på raketer

GOD FORTSÄTTNING PÅ 2010!

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hej hopp!

Känns inspirerande att hänga med på detta!

När var det du skulle ha startvikten nu igen? Imorgon?

Kram

Annika Knober sa...

Du är lika peppande som jag är usel på att kommentera..kör hårt - du fixar det...bara blunda och känn hur det känns den 8 maj...hur jeansen hänger på höfterna och hur en tajt topp inte döljer några extra "änglavingar"....nu ser vi till att för f*n gå i mål...och sen njuter vi av våra nya kroppar hela sommaren! KRAM och pepp!