söndag 17 januari 2010

Rivstart 2010 - Resultat vecka 2

Då mina vänner är det dags för resultatrapportering vecka 2 av Rivstart 2010.
Jäklar vad vi kämpar.
Jag har lagt till veckans resultat till det tidigare och det som presenterars är alltså den totala viktnedgången på dessa första två veckor.
Jag har ännu inte fått in resultat från alla. Har ni inte rapporterat ert resultat denna veckan står ert resultat med röd text. Så här ser veckan alltså ut.

Deltagare - Mål (minus på 8 veckor) - Viktnedgång hittills
Cornelia -  6 kg - 2 kg
Annie - 5 kg - 0,7 kg
Anna Drott 5 kg - 1,4 kg
Karin -  6 kg - 2 kg
Åsa - 5 kg - 2 kg
Malin - 5 kg - 0,7 kg
Tjock men chic - 5 cm - 0 cm
Gorgina - 3 kg - 1 kg
Maria - 5 kg - 1,8 kg
GI-Malin -  6 kg - 1,3 kg
Yvonne  - 7 kg - 2,6 kg
Prralin - 5 kg - 3,2 kg
Helen - 4 kg - 1,6 kg
Chrissan - 5 kg - 0,2 kg
Maria K - 4 kg - 2,2 kg
Yllet - 6 kg - 0,5 kg
GI-Fredrik (GI-Malins man) - 6 kg - 1,6 kg
Nina - 8 kg - 0 kg
Åse - 5 kg - 1,7 kg
Cissi - 5 kg - 1,6 kg
Stina - 4 kg - 0,6 kg
Elisabeth - 5 kg - 0,5 kg
Lina - 5 kg - 0,5 kg
Ida - 4 kg - 0,7 kg
Jessica - 8 kg - 2,6 kg
Lena - 10 kg - 4,8 kg
Frida - 5 kg - 3 kg
Jessika L - 3 kg - 0,7 kg
Teresia - 6 kg - 2,5 kg
Maggie - 6 kg - 4,3 kg
Ninni - 4 kg - 1,6 kg
Hanna - 5 kg - 0,9 kg
Maria - 5 kg - 1,9 kg
Lotta - 7 kg - +0,4 kg
Mor duktig - 3 kg - +0,4 kg
Cajsa - 6 kg - 1,3 kg
Teara - 5 kg - 0,9 kg
Choklad - 5 kg - 1,5 kg
Kajsa - 4 kg - 0,2 kg
Sofia - 4 kg - 3,5 kg
Suzan - 6 kg - 3,3 kg
Viktiga-Ija - 5 kg - 0,4 kg
Ingegerd - 5 kg - 1,3 kg
Lisa - 5 kg - 0,6 kg
Zoon - 5,5 kg - 2,8 kg
GI-tankar - 8 kg - 3,8 kg
Sandra - 5 kg - 0,6 kg
Blackbella - 5 kg - +0,5 kg
Maggot - 3 kg och 5 cm - ?
Marie Hj - 4 kg - 1,5 kg
Jag - 6 kg - 2,8 kg
Kia - 6 kg - 1,6 kg
Anneli - 7 kg - 1 kg
Pimmo - 8 kg - 1 kg
Veronica/Yasha - 6 kg - 3,4 kg
Isse - 5 kg - 0 kg
IdaJ - 2 kg - 0,6 kg
Anna - 5 kg -  1,4 kg
Martina - 6 kg - 2,3 kg
Emmy - 6 kg - 2,7 kg
Anneli - 10 kg - 2,7 kg
Klankis - 6 kg - 0 kg
Angela - 8 kg - 2,5 kg
Erika - 6 kg - 1 kg
PiaJohanna - 7 kg - 4,2 kg
Sussie - 6 kg - 1,3 kg
Saxen - 6 kg - 2,5 kg
Linda - 4 kg - 1 kg
Rebecka - 6 kg - 2,4 kg
Studentskan - 6 kg - 0,3 kg
Elam - 8 kg - 0 kg
Emma - 15 kg - 4 kg
Lucia - 4 kg - 1,4 kg
Mrs Q - 3 kg - 0 kg
Sophia - 10 kg - 3,9 kg
Caramilla - 6 kg - 0,5 kg
Anna-Lena Stolt - 7 kg - 0 kg
Tobias - 4 kg - 0 kg
Cina - 6 kg - 1,5 kg
Ingela - 10 kg - 1,2 kg
Thea - 8 kg - 0 kg
Lisa - 5 kg - 1,1 kg
Christine - 10 kg - 3,4 kg
Gisela - 4 kg - 0 kg
Wellbeing of me - 3,3 kg - 0 kg
Allerta_Annelie - 8 kg - 1,5 kg
Carina - 5 kg - 0 kg
Godisråttan - 4 kg - 0 kg
Minedie - 4 kg - 0 kg
Pernie - 11 - 6,2 kg

Totalt har vi denna vecka gått ner 62,8 kg! Sammanlagt har i på dessa två veckor gått ner 132,5 kg
Och just nu har jag bara fått in resultat från 74 personer. 13 återstår. Du ser om ditt resultatfrån veckan saknas genom att det är markerat med rött i lista ovan. Och det är alltså alla resultat under kalendervecka 2 som prestenteras här. Om du har missat att meddela mig ett resultat från denna veckan så gör det så snart som möjligt. Och skulle jag ha missat att du redovisat resultat och ditt resultat är rött så vill jag att du hör av dig. Vi är 85 personer nu och det är MYCKET glädjande, men det kan bli lite svårhanterligt också ibland och det hoppas jag att ni har överseende med.

Kram och en hel massa pepp önskar jag er.
Och en underbar tredje vecka såklart.

På tal om den tredje veckan. Är det någon som har några funderingar kring ämnen om viktminskning som ni vill att jag skriver lite om. Jag tänker på liknande som målvisualiseringen och slentrianmässigt unnande.
Hojta till i så fall.

24 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

72, 2 kg väger jag nu. Det är en total minskning på -1, 4 kg sen Rivstarten. Alltså ett kilo denna vecka!

Kram

Suzan sa...

Jag väger mig varannan vecka så du får mitt resultat nästa gång :)

saxen sa...

hejsan!

jag har tappat 0,9 kg denna vecka!!

Kram å pepp till er alla! Vi är så duktiga tycker jag!!

Saxen

Helen sa...

men jäklar va vi kan.. ser nu att du är duktigare på att räkna än jag.. har räknat 1,7 på mig.. men det är ju 1,6..

Jag... sa...

-0,2 :)

Mor Duktig sa...

Här är det fortfarande illa: 70,4, men nu är alla kalas över...

BLACKBELLA ON THE MOVE sa...

Här var det tyvärr + 1 kg =(

Rebecka sa...

Jag har tappat 1 kg denna vecka :)

batgirl sa...

Inte lika bra denna veckan men ingen försämring heller...
-0,1 kg

Anonym sa...

-1,3 kg denna vecka. :)

Pepp, för en vecka till...

Cina sa...

- 1,5 kg här. Tjohoo !!! Nästa vecka är vi på Kanarieöarna, så det blir nog inga minus då, och inget inrapporterat sesultat.

Vad alla kämpar !!!

Veronica sa...

Vilket jobb du gör, Cornelia! TACK!

Jag har en del funderingar runt det här med att ta ansvar för sina val och sitt eget liv. Jag vet med mig själv hur lätt det är att smita undan när man kan skylla ifrån sig, säga att jag inte "får" för att jag följer en diet, istället för att säga "jag väljer att inte" och därmed också ta ansvar.

Det är något jag kommit på att jag använt som skydd för att slippa se långsiktigt på mitt "problem".

Vet inte om det är något som går att spinna vidare på?

Stor kram tebax och tack igen!

KAJSA sa...

Hej! Jag har gått ner 0,5 kg till denna vecka! Alla är så duktiga och va roligt att vi är så många nu!

Anonym sa...

Vägning nu på morgonen visar minus 0,5 kilo denna vecka.
Ha en bra vecka alla!

/Elisabeth

emmy sa...

Hej hopp! Tack för supporten, men 2,7 hade jag tappat totalt efter två veckor, inte 3,7 men nästa vecka kanske! ;) Kram!!

choklad sa...

Hej kul att det går så bra!
V 3. hade jag ett resultat på -1,4 dvs sammanlagt 2,7 kg.
//Choklad

maria sa...

Hej- korrigering: minus 1,9kg ( förra veckan -0,9 o den här veckan -1 kg) tack / Maria (www.omvandlingen.blogspot.com)

Jonna sa...

Åh vad synd att jag inte sett detta tidigare.. :( Nästa gång ni kör en tävling vill jag med vara med.. :D

Sandra sa...

bara ett litet minus här denna vecka 0.4kg (sammanlagt 1.0 ner)

Sofia sa...

Va bra det går för alla! Pepp pepp!

Jonna sa...

Ja men vad kul, jag vill gärna vara med.. Mitt mål är att gå ner 4kg på de 6 veckorna som är kvar.. :)

Emma sa...

-5,5kg totalt, dvs -1,5kg denna veckan (väger ju mej på måndagar så!!

Anonym sa...

Alerta_Annelie har tappat 0,9 kg från i söndags!

Anonym sa...

Hej igen!
Invägningen idag visade -0,6kg så totalt -3kg! Hurra!
MVH
Alerta_Annelie