söndag 24 januari 2010

Rivstart 2010 - Resultat vecka 3

TRUMVIRVEL!
Dags för resultatrapportering vecka 3 av Rivstart 2010.
Om bara en vecka är det halvtid i Rivstart! Tiden går fort när man har roligt, eller hur är det man säger.
Det har varit en blandad vecka detta. Det är många av oss som har haft en lite mindre minskning eller t.o.m ett plus. Och så har vi självklart de som rasat ner ett par kilo. Det är blandad kompott, men det viktigaste är att väl att vi har varandra som peppar när det är som tyngst.

Såhär ser resultatet ut hittills. Som vanligt presenteras det totala resultatet från de gågna veckorna.
Fortfarande saknar jag resultatet från 7 av deltagarna från vecka 2 och 34 st från denna veckan, vecka 3.
Och dem som jag saknar resultat från har sitt senaste resultat markerat i röd text.


Deltagare - Mål (minus på 8 veckor) - Viktnedgång hittills
Cornelia -  6 kg - 2,3 kg
Annie - 5 kg - 1,5 kg
Anna Drott 5 kg - 1,7 kg
Karin -  6 kg - 2 kg
Åsa - 5 kg - 2 kg
Malin - 5 kg - 1 kg
Gorgina - 3 kg - 1,6 kg
Maria - 5 kg - 1,8 kg
GI-Malin -  6 kg - 3,3 kg
Yvonne  - 7 kg - 4,5 kg
Prralin - 5 kg - 3,2 kg
Helen - 4 kg - 1,7 kg
Chrissan - 5 kg - 1 kg
Maria K - 4 kg - 2,4 kg
Yllet - 6 kg - 1 kg
GI-Fredrik (GI-Malins man) - 6 kg - 3 kg
Nina - 8 kg - 0 kg
Åse - 5 kg - 1,8 kg
Cissi - 5 kg - 2,3 kg
Stina - 4 kg - 0,9 kg
Elisabeth - 5 kg - 1 kg
Lina - 5 kg - 0,5 kg
Ida - 4 kg - 0,7 kg
Jessica - 8 kg - 2,6 kg
Lena - 10 kg - 4,8 kg
Frida - 5 kg - 5 kg - I MÅL!
Jessika L - 3 kg - 0,5 kg
Teresia - 6 kg - 2,5 kg
Maggie - 6 kg - 4,3 kg
Ninni - 4 kg - 0,6 kg
Hanna - 5 kg - 2 kg
Maria - 5 kg - 1,9 kg
Lotta - 7 kg - +0,4 kg
Mor duktig - 3 kg - +1,3 kg
Cajsa - 6 kg - 2,3 kg
Teara - 5 kg - 2,2 kg
Choklad - 5 kg - 2,9 kg
Kajsa - 4 kg - 0,7 kg
Sofia - 4 kg - 3,5 kg
Suzan - 6 kg - 3,6 kg
Viktiga-Ija - 5 kg - 0,4 kg
Ingegerd - 5 kg - 1,9 kg
Lisa - 5 kg - 0,4 kg
Zoon - 5,5 kg - 3 kg
GI-tankar - 8 kg - 1,2 kg
Sandra - 5 kg - 1 kg
Blackbella - 5 kg - +0,5 kg
Marie Hj - 4 kg - 1,6 kg
Jag - 6 kg - 3,8 kg
Kia - 6 kg - 1 kg
Anneli - 7 kg - 0,5 kg
Pimmo - 8 kg - 1 kg
Veronica/Yasha - 6 kg - 3,4 kg
Isse - 5 kg - 1,1 kg
IdaJ - 2 kg - 0,1 kg
Anna - 5 kg -  2,1 kg
Martina - 6 kg - 2,3 kg
Emmy - 6 kg - 3,1 kg
Anneli - 10 kg - 3,2 kg
Klankis - 6 kg - 0 kg
Angela - 8 kg - 1,8 kg
Erika - 6 kg - 1 kg
PiaJohanna - 7 kg - 4,7 kg
Sussie - 6 kg - 1,6 kg
Saxen - 6 kg - 2,5 kg
Linda - 4 kg - 1 kg
Rebecka - 6 kg - 3,6 kg
Studentskan - 6 kg - 0,9 kg
Emma - 15 kg - 7,2 kg
Lucia - 4 kg - 0,6 kg
Mrs Q - 3 kg - 0 kg
Sophia - 10 kg - 5,3 kg
Caramilla - 6 kg - 1,3 kg
Anna-Lena Stolt - 7 kg - 1 kg
Cina - 6 kg - 1,4 kg
Ingela - 10 kg - 1,6 kg
Thea - 8 kg - 1,1 kg
Lisa - 5 kg - 2,4 kg
Christine - 10 kg - 3,4 kg
Wellbeing of me - 3,3 kg - 0,5 kg
Allerta_Annelie - 8 kg - 2,4 kg
Carina - 5 kg - 0,5 kg
Godisråttan - 4 kg - 1,9 kg
Minedie - 4 kg - 1,1 kg
Pernie - 11 - 4,9 kg
Totalt har vi denna vecka hittills gått ner 28,1 kg! Sammanlagt har vi på dessa tre veckor gått ner 163,3 kg
Skulle jag ha missat att du redovisat resultat och ditt resultat är rött så vill jag att du hör av dig.
Denna veckan har vi också den första som redan har nått upp till sitt mål. Det är Frida som faktiskt redan har gått ner sina 5 kg. Vi får se om Frida vill haka på oss lite längre eller om hon känner att det är bra som det är.

Personligen känner jag nu att man börjar komma in i en lite falsk trygg lunk!
Man börjar bli "hemma" i det man gör och det behövs en liten extra kick, lite extra fokus. För min del blir det denna veckan träningen som får lite extra fokus. Med förhoppningen att det ska synas på vågen på fredag.
Om en liten stund sätter vi oss ner här i familjen, jag och Jinn alltså, och planerar veckans mat och träning.

Vad får din fokus under veckan?

25 kommentarer:

Karin sa...

Wow, jag är så imponerad av allihopa!
Jag står still denna vecka. Alltså fortfarande på 71 kg.

Karin sa...

Vidare blir min fokus träning också. Måste verkligen komma igång. Är så stel och orörlig. Så mer hemmaträning för mig denna vecka! Lite pilates kanske? Återkommer med rapportering kring det.

Anonym sa...

Hej är det den totala viktnedgången från dessa tre veckor eller endast det man gått ner i veckan. Är det den totala så ska det vara -5,3 kg för mig. Annars -1,4 kg för denna vecka.

Solkatt sa...

Jag satsar på min nyfunna träning! Kommer faktiskt inte ihåg om jag tackade dig riktigt för inlägget du gav mig. Behöve verkligen den hjälpen och peppen :) Så: tack!

Elevator Lady sa...

Wow jag "vann" :)
Jag kommer att fortsätta!! Jag satte 5 kg som ett blygsamt mål, men mitt totala mål är att tappa ytterligare 6-7 kg. Så jag är fortfarande med i Rivstarten.

Frida

BLACKBELLA ON THE MOVE sa...

Jag ger ett resultat nästa vecka eftersom jag "börjar om"

Kram

Prralin sa...

Det blev ingen vägning för mig den här veckan, men jag är tillbaka nästa vecka!

S sa...

- 0,3 denna vecka!

Kram

Veronica sa...

Jag satsar på att fylla i matlistan noggrant så att jag får i mig ordentligt med protein, men håller igen lite på fettet. Och så kör jag på på träningsfronten, för att hitta flytet. Vågen står still, men kroppen börjar tajta till sig. *mums*

Tack, Cornelia. Du är verkligen toppen!

Veronica sa...

Och GRATTIS Frida, förstås! :-D

Mor Duktig sa...

Ouups, jag är det svarta fåret i det här gänget. Jag suger ju på att banta.

choklad sa...

Värdelös vecka, allt har gått fel... så jag har tyvärr gått upp mastodontmycket +1,4 dvs har gått ner sammanlagt 1,5.
//Choklad

Anonym sa...

Hittade hit kul.. fler xtravaganzare. Jag har kört 3v helfart och ska forsätta till mål får se om jag orkar det är länge kvar.
Ha det gott kram Helena

Annie sa...

Konstigt, jag skrev meddelande här igår, men det verkar inte ha gått fram! Resultatet den här veckan blev -0,8, så det är jag ju nöjd med! Måste komma ihåg att uppdatera bloggen också... Förra veckan var det helt galet mycket att göra, hoppas den här blir bättre... Kram!

Lena sa...

Skrev mitt resultat i Veckovägningen på Facebook, men glömde rapportera här. Samma som förra veckan, eftersom jag började äta på fredagen...

Sandra sa...

Mii fokus ligger på att köra CT 40 min varje dag, dagens resultat -0,3 som sagt man får vara glad så länge det är minus men nu vill jag snart att det ska hända mer? Några tips någon????

batgirl sa...

Jadu vad ska man säga, ett blygsamt¨minus även denna gången...
-0,1 kg =(
Jaja , nu är det nya tag. Vi får ju iallafall inte ge upp nu. Vi är ju på god väg mot Hälsa och skönhet ;)
Tack för påminnelsen , jag hade helt glömt bort att rapportera denna gången...
Ha de bra nu och nu jäklar lägger vi in en hägre växel!
Kram!

Nenny sa...

Heja heja heja! Vad ni är duktiga!!!
Keep up the good work. =)
Kram kram

Suzan sa...

Mitt resultaat: 0,3 minus

Isse sa...

Mitt resultat denna veckan:-0,4kg. Sammanlagt:1,5kg
Går framåt men segt;-)

Zoon sa...

Trodde att jag mailat mitt minus denna veckan? Jag gör det igen..."bara" 0,2 kg.

Anneli sa...

Såååå kul att det går så bra. Få se om jag lyckas med mina 10 kg, men å andra sidan ser jag det inte som ett nederlag om jag inte någ hela vägen. Det får komma på sikt. Men självklart skulle det vara roligt att få en riktig rivstart.

Bra kämpat allihopa!!

Suzan sa...

Jag skrev ju till dig, 0,3 kg men mitt e rött?

Cina sa...

Firade min 40 årsdag med en vecka med god mat och en massa bubbel på Kanarieöarna. Men kombinerat med morgonpromenader,vattengympa, afrodansklass och step up slutade det på ett liiiiitet minus på 0,1 kg, så nu har jag iallafall gått ner 1,6 kg hittils.

Vill ni testa något nytt, så testa afro - hur kul som helst !!!

Lisa sa...

Varken upp eller ner den här veckan, det blev en nolla.... Suck! Så deprimerande.