lördag 9 januari 2010

Viktresultat vecka 1 och en fundering kring skön sömn

Ja då var det alltså dags att kliva på vågen i morse.
Jag är så tacksam för resultatet, tacksam för GI. Det har inte känts så bra som det faktiskt blev.
70,2 kg visade vågen vilket innebär en minskning med 1,7 kg sedan förra lördagen.
Det innebär också att mitt mål inför nästa vecka är att hamna på 6någonting....
Midjemåttet hade inte rört sig en cm. Men det kanske kommer till nästa vecka.


Det börjar trilla in viktresultat från alla håll och kanter.
Jag har fått in rapport från 26 personer så det är ganska många som återstår, men hittills ser det mycket bra ut. Resultat kan rapporteras som en kommentar här på bloggen och då går det bra att kommentera på vilket inlägg som helst. Eller så kan ni maila mig på: caramiamia@gmail.com
Det är alltså alla resultat från kalendervecka 1 (4-10 jan) som skall rapporteras nu. Har du haft invägning denna veckan och får ditt första resultat först under nästa vecka kan du rapportera att du haft invägning denna veckan och att resultat kommer nästa vecka.


Och ni har väl inte missat att vi har en egen grupp på Facebook. Den är stängd och bara till för oss Rivstartare. Sök på "Rivstart 2010" och begär inträde.




Då så, då är min första vecka avklarad. Dags att påbörja nästa vecka och se fram emot nya fina resultat. Eller vad säger ni? För egen del blir det en tur till gymmet i eftermiddag. Innan dess bänkar jag mig i soffan för att kolla på Vinterstudion och alla skidtävlingar. Så mysigt!


Men innan jag bänkar mig där behöver jag lite hjälp av er kära läsare.
Vi skall investera i en ny säng min kära sambo och jag... Var och provade lite igår eftermiddags.
Fastnade lite för en säng som heter Carpe Diem - Kornö. Men den är ju inte billig direkt.
Då kan det behövas lite input från någon med erfarenhet. Vad har ni för erfarenheter av denna säng och eller andra sängar? Jag vill vet allt. Både det som är bra och dåligt.

18 kommentarer:

Piajohanna sa...

Hej Cornelia!

Grattis till dina minuskilon!Veckans resultat för mig blev 66 kg, -3 kg!
Blev så glad över resultatet. Ikväll är vi dock bortbjudna på mddag och den är nog inte så GI vänlig men jag får göra det bästa av det. Ha en trevlig lördagkväll!

kram

yvva sa...

Grattis!!!!!
Kram

Jessica sa...

Grattis grattis gumman, vilket härligt minus, det är du värd, du är grym! Peppkram

Jinn sa...

Du är såååå duktig gumman!! Midjemåttet fixar vi på gymmet sen ;-)Puss puss

Åsa sa...

Ohhh vad bra vi är! Rapporterar ett minus på 2 kg till dig! =)
Och angående sängar har jag en sambo som är expert på "bäst i test"-utredningar. Så fort vi ska köpa något så måste han surfa i veckor innan beslut tas. Och angående våra sängar blev det Kungssängen (som tydligen fått lika bra som Hästens men till betydligt bättre pris ;-)) Lycka till!

Karin sa...

Du är grym! Plus att du är en hejare på att motivera och peppa! Jag tackar för det. Jag vägde in på 72 kg idag dvs minus ett kg. Jag är tacksam för det, för det har inte gått bra denna vecka. Har blivit förkyld också, surt. Men nu kör jag på!
Hoppas ni hittar en bra säng!

kram Karin

Solkatt sa...

Hej hej! Eftersom jag började först igår så lämnar jag första resultatet på onsdag, som är min vägdag :
:)

Grattis till ditt minus!!

Chrissan sa...

Kanonbra ju!
Grattis!

GI-Malin sa...

Japp fr H&M och bubbelroom. (kjolarna alltså)

emmy sa...

Härligt!! Vilket strålande resultat!!
Jag vet inte om du snappade upp mitt veckoresultat från min blogg, men hur som helst, -1.0 kg för mig! Nu kör vi på nästa vecka med!! Wiiie! Kram

ija sa...

Här var det -0,4 , väntat eftersom jag inte är på till 100% men även precis lagom eftersom jag ska ta det luuuuugnt den här gången!

anna sa...

hejsan :) invägning den här veckan så resultat först nästa vecka.... men oj så duktiga alla är !!!!

Helen sa...

stoooort grattis.. va duktig du är å alla andra för den delen.. jag hoppas jag slår mitt - 0.6 nästa vecka... även om det är bra att det är minus..
kämpa på å stort pepp

Zoon sa...

Hej ni alla duktiga! Jag vill ju inte vara sämre...-1,8 kg! = 63,7
Dock frossat idag, men återvänder imorgon:)

Snacka om girlpower!

Rebecka sa...

Grattis Cornelia!!!!!!!!!!!

Saxen sa...

Här kommer mitt resultat för veckan: - 1,6 kg! Känns riktigt bra!! Å grattis å bra jobbat till alla er andra med minus!!
Kram å kämpa på!

Lisa sa...

Grattis till dig och alla andra som minskar!!
Själv står jag kvar på samma vikt. :-( +- noll alltså men jag skall inte ge upp denna gång!!!! Bara det blir lite mildare så skall jag komma igång med mina promenader. Just nu är det minus 20, inget promenixväder precis. :-/

Ha det gott!

batgirl sa...

Hejsan!
Grattis till dina förlorade kilon!
Jag klev upp på vågen imorse och blev oxå glad! För mig blev det -1,4Nu kämpar vi vidare!