måndag 8 mars 2010

Första dagen på resten av livet

Ja så sitter man här igen.
Det är klassiskt att det är en måndag det händer.
Helgen har förstås inneburit för mycket gott och nu "måste jag ta tag det igen".
Kläderna sitter inte som jag vill att de ska sitta, midjemåttet har nog ökats på ett par centimeter de senaste veckorna. Why, why, why?
Jag har inga mirakelmediciner, jag har ingen bantningskur som trollar bort kilona.
Jag har bara mig själv, en förbannat dålig karaktär och en jäkla envishet som ibland (läs: ganska ofta) inte vill åt samma håll.

Så jag börjar som jag gjort så många gånger förr med en bra GI-frukost. 1 ägg, naturell yoghurt med kanel och lite russin och kaffe. Alldeles nyss hörde jag en fågel kvittra utanför fönstret. Ja det finns hopp!

Ha en trevlig dag mina vänner.
Är ni på gång?
Kram och pepp

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag hejar på dig !
Min make säger alltid att det är lätt att gå ner i vikt men hålla vikten är värre med ;=D
Jag kör värsta racet nu - 10 veckor har jag på mig till toppform !!! förhoppningsvis.

kram på dig !

yllet sa...

Hej! Ja jag är faktiskt lite på G. Även om det inte känns så mycket just idag. :) Kram&pepp! Jag började (om) en onsdag! Kändes helt galet!!