måndag 8 mars 2010

Svårigheter den första dagen och vem rånade kaffeautomaten?

Svårigheterna börjar som vanligt någon gång under eftermiddagen.
Suget smyger sig på och när man som bäst håller på att handla kaffe i kiosken så är det som att chokladbitarna nästan tränger sig på en...
Men ack nej, de kom inte i närheten av min hand!
Så kommer vi till hemkomsten... Man kliver innanför dörren efter en lång dag i skolan. Hungern sätter in, suget likaså, man kliver fram emot gotteskåpet. Kollar om det finns nåt att äta på, en nöt eller två i alla fall.
Sen stänger man igen och säger NEJ till sig själv. Det har inte ens gått 12 timmar sedan jag "började". Nu får det vara nog.
Så jag kämpar emot mitt sötsug och mår skit! Känner mig grinig och har ont i huvudet. Och jag vet att det går över om ett par dagar.

I övrigt måste jag få berätta en liten kul historia från vårt besök på Tingsrätten idag. I vår kurs Rätts- och förvaltningsjournalistik hade vi idag kommit fram till studiebesök i Tingsrätten och möte med lagmannen Conny Jörneklint. Intressant mycket intressant. Och imorgon skall vi även få besöka två rättegångar. Men nog om det och tillbaka till dagens studiebesök. I paus tillkännagav lagmannen att han dessvärre inte skulle kunna bjuda på något kaffe dagen till ära eftersom någon sent i fredags hade tagit sönder deras kaffeautomat när de bestal/rånade den på pengar!!! Hallå där? Vem kan vara så dum att man stjäl pengarna från kaffeautomaten på Tingsrätten? Snacka om att göra bort sig. Lagmannen meddelade oss att man nu skulle kolla igenom övervakningskameran. Det finns såklart en som är riktad just mot kaffeautomaten också.

Ikväll mina vänner ser jag på Ebbas premiärprogram av Det kungliga bröllopet i SVT1 kl 20:00. Därefter byter jag snabbt kanal och kollar in nästa premiär. Svenska Hollywoodfruar på TV3 kl 21:00. Som jag har längtat efter Maria Montazami. Välkommen att tillföra lite glamour i min vardag.

Kram och pepp mina vänner

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag känner igen både sötsug och huvudvärk... Tufft i början med det ger med sig, det vet vi ju=) Skickar med några peppingtankar till dig så här i nystartsskedet.
Kram

Zoon sa...

Var hittar man bortblåsta karaktärer? Var på vägning idag och det är med stor skam jag meddelar att dom senaste 8 veckorna "slit" har varit förgäves. Istället för 5.5 ner så blev det +-0. Jag gör som du...startar om!
Lycka till!
Och till alla er som lyckades och nästan lyckades BRA GJORT. Jag är mer än lite avundsjuk...