fredag 12 mars 2010

Time to break the news!

Jag skrev lite om det i onsdags...
Om det hemliga projektet i den hemliga butiken i stan.
Det har pågått ett tag nu men jag har väntat med att berätta.
Men nu varken kan eller vill jag hålla det för mig själv längre!

Vi ska bli mammor Jinn och jag!
En liten bebis ligger just nu i Jinns mage och gottar sig. Den har gjort det ett bra tag nu.
Vi går idag in i vecka 17. (Tack gode gud för alla gravidsidor med gravidkalendrar som finns där ute, annars hade jag aldrig kunnat hålla koll på veckor, månader, trimestrar och allt vad det heter.)
Men går allt som det ska, vilket vi hoppas, så blir vi tre någon gång runt den 26 augusti.

Såhär såg det lilla livet ut när vi var på ultraljud i vecka 13.


Denhär bloggen kommer dock även fortsatt att vara en vikt och pluggblogg, den kommer inte att förvandlas till en mammablogg - det finns andra som gör det bättre. Men med tanke på att det dyker upp ett och annat inlägg om min vardag allt som oftast så gissar jag att ni kommer att bli varse hur det lilla livet och Jinn mår under resten av de 23 graviditetsveckorna innan den tittar ut och gör vårt liv lite mer oregelbundet.

Ja det var alltså dagens avslöjande. Hur ska jag toppa detta? Jag får fundera på det.
Kram och pepp på er alla och trevlig helg.

37 kommentarer:

yllet sa...

Men åhh! Grattis!! :D:D Kram!!!

Maria sa...

Det går aldrig och toppa den nyheten!!! Världens största grattis till er båda=)
Kramar

Jessica sa...

Så underbart för er, ett STORT grattis till er båda och hoppas allt kommer gå bra. Grattis!

KRAM!

Nenny sa...

Åhh grattis!!! =)
Hoppas allt kommer att gå bra.
Jättegrattis till er!!
Kram kram

Malin sa...

Åh vad roligt för er! Grattis!! Kram

Angelika sa...

Åh, va roligt för er!! :) Grattis!

Solkatt sa...

Wow, vilket avslöjande! Vad roligt! Gratulerar så jättemycket!! Kram

Finessan sa...

Grattis! Vad kul!

ulrika sa...

Men gud vad roligt :o)
GRATTIS!
Jag är själv en nybliven mamma till en söt liten kille på 1 månad och 4 dagar.

KRAM

Kusin Angelica sa...

GRATTIS igen till er!!! Vi är så glada här allihoppa. :-) <3 All lycka till er.

Chrissan sa...

Åh stort grattis!
Nu sitter jag här med gåshud på armarna och känner tårarna bränner bakom ögonlocken!;)

Sandra sa...

Grattis!!! Så härligt och fantastiskt!!!

Nina sa...

åh en bebis !!! grattis !!!

kramar i mängder /Nina

Mor Duktig sa...

Wow, det är stort!
Jättegrattis!

bagerskan sa...

Nej va kul, stort grattis!!
Många kramar Karin

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Stort, stort, jättestort grattis! Vilken fin framtid ni har framför er!

Kram

Karin sa...

GRATTIS!!! Har egentligen inte följt din blogg så länge och nu har jag varit borta i en vecka så så kommer detta. Jag är så uppriktigt glad för eran skull! Mina känslor kring detta är obeskrivliga. Grattis än en gång!
Kram!!!!

Anonym sa...

Jag måste ju också få gratulera till tillökningen.

KRAM

Malin sa...

GRATTIS!!!! Vad roligt för er!! :) Ska bli roligt att följa graviditeten här på bloggen :) Massa kramar Malin

yvva sa...

TACK TACK TACK! äntligen får jag säga vad lycklig jag är att få bli moster
Kramar till er alla 3

Anna sa...

Men JÄTTEGRATTIS !!!!

3:e baby nyheten på 2 dagar för mej !!

Maggan sa...

GRATTIS till Er! Vad mysigt...
Underbar bild på bebben.
Ser ut precis som den suger på tummen.
Lycka till

Suzan sa...

GRATTIS!!!
O visst sugen h*n på tummen på bilden?

Prralin sa...

Åh vad roligt, stort grattis! :)

Lisa sa...

Åh himmel så härligt!! GRATTIS!!!!
Jag avundas er verkligen! Finns inget mysigare än bebisar!!!!!

Skall bli SÅ kul att läsa här om graviditeten och bebisen!!!

*klappa om magen*

Lena sa...

Grattis! Vad roligt!

Anonym sa...

Grattis vad roligt för er!! Jag inväntar själv ägglossning efter missfall nyligen... min blogg är tyvärr inte så mycket GI längre... det är lixom inte det som är fokuset längre...

Piajohanna sa...

vad roligt! Ett stort grattis!

Sjoan sa...

ÅÅÅ vad roligt!!! Garttis!
/ Johanna (på Jens användare, fast han grattar också såklart!!!)

Anonym sa...

Grattis Jinn och Cornelia! Ni kommer bli världens bästa mammor :) Kram Anna-Karin

Helen sa...

MEN ÅHHHHHH va kul.. va glad jag blir för er skull.. stort stort grattis.. va härligt. jag har väntat länge på att få den här nyheten... ni kommer bli toppenmammor.... kram kram kram å grattis igen..

Sara sa...

Åhh va kul! Stort Grattis till er båda!
kram kram

angel sa...

Men oj! Ett stort grattis till er två!

Bella sa...

Detta såg jag nu!! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!! Åh vad kul!!! Detta är i särklass det bästa ni gör! Ingenting kan toppa att bli föräldrar.. det här är helt enkelt det bästa i livet. SÅ KUL!! GRATTIS!

Hanna sa...

Grattis! Själv ska jag ha runt den artonde augusti. UL på måndag! :)

emma sa...

Stort grattis! Så kul och spännande!

Sosso sa...

Hej gumman

Det var ett himla tag sen måste jag ju säga. Vill börja med att säga grattis till både dej och Jinn. Fan va kul att ni skall bli mammor =)))) När är BF

Sen även grattis till din viktnedgång =))

Hur är det med er båda?

Massa varma och goa kramar ifrån mej Sosso