onsdag 10 mars 2010

Känner mig lite splittrad

Sitter här och försöker knåpa ihop ett rättegångsreferat från gårdagen. Deadline har jag kl 13.
Känner mig lite splittrad och ska försöka mig på att förklara varför. Vi tar gårdagen som exempel.
Upp i ottan för att hinna med allt

1. Pumpa cykel - för att Malin trackar mig för att jag inte cyklar nu när cykelbanorna (nästan) är isfria.
2. Boka in tid för gyminstruktion på Friskis. Måste komma igång med styrketräning för min onda nacke/rygg/huvud.
3. Hemligt uppdrag på hemlig affär i stan. Kommer tids nog att berätta mer om detta men inte nu.
4. Hem och laga nyttig lunch och middag - för nyttig det är jag nu.
5. Till skolan kl 12 för genomgång av övningsuppgift från gårdagen, innan rättegång.
6. Dötid i skolan i en timme pga dålig planering - det var inte jag som stog för den dåliga planeringen.
7. Rättegångsbesök kl 14:30 - fallen idag var: misshandel och olaga hot, 60-åring misstänkt samt grovt rattfylleri, 19-åring misstänkt. Referat skall skrivas på det första.
8. Stressar iväg från Tingsrätten till jobbet , börjar kl 17 och svarar plötsligt på frågor om avstängda digital-TV abonnemang och kanalutbud.
9. Cyklar (se ovan punkt 1) hem strax efter 21 när jag slutar.
10. Försöker sova och kämpar förgäves för att inte börja formulera rättegångsreferatet i huvudet. Nu måste jag sova!!!!

Ja det är alltså lite därför jag känner mig splittrad. Ena sekunden misshandel, andra sekunden HD-tv. Och hade ni vetat vad punkt 3 ovan innebar så hade ni förstått att jag känner mig ännu mer splittrad. Men som sagt, mer om det inom kort. Nu skall jag knåpa till mitt referat så det blir ett alldeles lysande sådant.

Kram och pepp på er alla

3 kommentarer:

yvva sa...

Älskar dig lilla goa lillasyster! Tror bestämt att det är dags för våran kväll nu!
Livet är underbart men inte lätt....

Kramar i massor syter ( vi hörs och planerar)

Maria sa...

Jag förstår verkligen att du känner dig splittrad... Om man ska se det positiva i det hela kan man ju tänka att det är väldigt få som får vara med om så mycket under en dag. Du lever ju verkligen livet i nuet=)Jag, å andra sidan, blir alltid väldigt sugen på att plugga när jag läser dina inlägg om skolan, verkar hysteriskt kul!
Kram på dig

yvva sa...

pust!!! jag blir trött bara av att ta del av denna lektyr *fniss*
styrkekramar i massor