måndag 26 april 2010

Dag 2 av 43 - fullmäktige och GI

Har just avnjutit lunchen. Köttfärssås med rivna morötter. Ingen pasta!
Igår gjorde jag ett ordentligt misstag. När vi kommit hem från Kosta och jag satt och pysslade kom Jinn och frågade om jag ville ha en kall pannkaka som vi hade i kylen. Javisst säger jag. Gott. Äter med liv och lust för att senare komma på att pannkakor inte är så speciellt GI. Då var det så dags.
Det är inte lätt att plötsligt börja GI:a när man slappat ett långt tag.

I eftermiddag ska vi bevaka kommunfullmäktiges möte här i Kalmar. Det ska bli spännande. Det är mitt första någonsin. Hittills är jag nöjd med dagen. Jag har hunnit vara ute och promenera innan frukost. Jag har gjort mina planerade sit-ups. Jag har läst ut Torsten-boken om Källkritik och jag har börjat tenta-plugga. På fredag är det tentadags igen. Utöver det har jag fått veta att jag klarade Statskunskapen! Puh säger jag, den var inte lätt. Och så har jag uträttat lite administrativa saker också. Jodå, jag kan nöjd och glad cykla bort till skolan om en liten stund.

Kram och pepp på er

1 kommentarer:

yvva sa...

I tanke på tillbehör istället för pasta är det ok att skala en zucchini (eller hur det stavas) och hyvla den med osthyvel och ha till såsen jättebra konsistens och hur gott som helst (om man tycker om det)
Kramar