fredag 7 maj 2010

Dag 13 av 43 - jag är ledig, så ledig man kan vara

Vet inte om jag har sagt det redan men jag njuter verkligen av att vara ledig. Jag sa ju upp mig från mitt extrajobb för ett tag sedan eftersom det blev lite för mycket och nu är jag  L E D I G! Sjukt ledig.
Idag fredag till exempel. Ledig hela eftermiddagen och kvällen. Imorgon lördag - helt ledig. Söndag - helt ledig. Måndag - börjar skolan klockan 14 och slutar skolan kl 15.
Oroa er nu inte mina vänner. Det kommer att reda upp sig snart. Kommande veckor blir inte lika lugna i skolan.

Jag har det gött just nu helt enkelt. Jag har till exempel pusslat. Det gjorde jag nästan hela förra helgen. Det resultaerade i att jag (eller vi ska jag säga, Jinn hjälpte till) la klart ett pussel som har varit på gång att läggas i snart 2,5 år. Sedan min 30-årsfest faktiskt. Här här beviset. Det är klart!


Pussel är den perfekta avkopplingen, man tänker inte på nåt annat och pusselbitarna är universums viktigaste delar just för tillfället. Nu är ovanstående pussel rivet och nedpackat i sin kartong, men jag har fler. Det plockas fram, om inte redan idag så imorgon. Helgen ser ju inte ut att bjuda på något direkt uteväder så jag tänker unna mig att stanna inne, pussla och vara L E D I G!

0 kommentarer: