söndag 24 juni 2007

Lite "må-bra-pryl-shopping"

Till skillnad från många andra är jag inte sjukligt förtjust i att shoppa. Men ibland smyger det på sig ett litet sug att fynda prylar. Ett sådant sug infann sig idag. Sagt och gjort, efter en tur med "Rundan" - Malmös egen sightseeingbåt, travade jag med bestämda steg in på Åhlens och kom ut med följande fynd, alla ingår i kategorin "må-bra-prylar" att ha när man myser till det riktigt ordentligt eller när man behöver pigga upp sig lite.


1. Da vinci koden i pocket. Har försökt läsa den i format inbunden men det vill inte funka helt enkelt, så nu är den inhandlad i pocket. Efter att ha sett filmen är jag mycket sugen på att läsa bokens alla detaljer som med all säkerhet försvunnit i filmen.







2. Inga konstigheter egentligen, författaren är ju känd för sina mästerverk och läser man ett av dem vill man läsa nästa....









3. Det var inte igår man hörde nåt av denna tjejen, upp som en sol och.... Näe då jag skall ju inte vara sån, jag köpte ju trots allt plattan. Sandra vann för de som inte vet det Fame factory (Berts lilla artistfabrik) 2005. De gånger jag har sett plattan har den hittills varit lite dyr men 39,50 tyckte jag den kunde vara värd. Det sista jag såg av Sandra var på toaletten på Wallmans här i Malmö i juni 2005. Och det var kanske inte den trevligaste personen som mötte mig. Till nackdel för min vilja att köpa skivan och kanske likaså för många andra... Kan det vara svaret på att det varit så tyst. Hur som helst, hon sjunger bra och gör många må-bra-låtar som jag gillar. Därav inköpet.






4. Och på tal om musik, att sjunga bra, artistfabriker och dylikt. Spana in detta fynd med både auditions och final av Idol från 2005. Snacka om nostalgitripp när man får se både Agnes, Ola, Sebastian och Måns tafflande steg mot finalen och berömmelsen. Funderar på att spara denna godbit till en ruskig höstdag då jag skall kura upp mig i soffan under filten och bara njuta och ladda upp inför Idol 2007.







Allt detta fick jag för endast - hör och häpna - 138 svenska kronor. Snacka om Må-bra shopping både för mig och plånboken.

-Mia

1 kommentarer:

Anonym sa...

waaaaooow! Det var ju verkligen skiiiiitbilligt!! Är ingen bokmänniska, men filmer och musik går alltid hem! :-D



(ps. har länkat nu) ;-)