måndag 30 juli 2007

Upprättelse - det är såhär man driver ett företag!

I mitt inlägg den 26:e juli ställde jag mig frågan hur man egentligen driver ett företag. Frågan baserades på vår vistelse på First hotell Statt i Karlskrona. Mer om vår upplevelse av rummet kan ni läsa i det blogginlägget och då hade jag inte ens upplevt frukosten morgonen efter, tur var väl det. Det är ju halva nöjet med att bo på hotell. Håller ni inte med mig? Och i just detta fallet var den en stor besvikelse. När jag checkade ut på morgonen väntade jag ivrigt på att receptionisten skulle ställa frågan hur vistelsen hade varit, men jag väntade förgäves, den enda frågan jag fick besvara var om internetkostnaden (som jag för övrigt fortfarande vidhåller borde ha ingått som på de flesta andra hotell) på samma nota som rummet.

För en liten stund sedan ringde min mobil. Privat nummer brukar oftast betyda telefonförsäljare men jag svarade ändå. I andra ändan var en man vid namn Ola Johansson från First Hotel i Karlskrona. Han hade av receptionen fått reda på att vi var missnöjda med vår vistelse på hotellet och ville höra mer om detaljerna. Han hoppades att det var OK att han ringde. Vi pratade en bra stund och jag fick nämna både upplevelserna på rummet samt frukosten. Jag fick även ge egna förslag till förbättringar och han lyssnade verkligen, ställde mycket bra frågor och visade sig uppriktigt intresserad av de vi upplevde som mindre bra.

Han avslutade samtalet med att erbjuda oss en kostnadsfri natt i ett av de nyrenoverade rummen på samma hotell nästa gång vi besöker Karlskrona, som kompensation för besväret och lovade att skicka ett mail som bekräftade uppgiften. Bara några minuter senare dök mailet upp i inboxen. Det är vad jag kallar service.

Jag är uppriktigt både förvånad och glad över samtalet. Och vår inställning till hotellet som tidigare var mycket negativ har nu ändrats drastiskt. Vi är mer än gärna beredda att de First Hotell Statt i Karlskrona en chans till.

Tusen tack för ett fantastiskt bemötande.

-Mia
som snart kommer tillbaka till Karlskrona

0 kommentarer: