lördag 5 januari 2008

Dag 4 - det knatar på

Ja det är precis så det känns idag.
Det knatar på. Jinn är sjuk och själv är ja inne i den veckan i månaden då jag brukar vara som mest sugen på choklad. Suck!

Suget är kvar men inget i världen skulle kunna få mig att ta en bit.

Frukosten var god, det blev ägg idag igen. Till den löstes Melodikrysset (som vi löser varje vecka, vet inte om jag nämnt det tidigare? Nån annan som också gör det?)

Till lunch blev det köttbullar med avocado och broccoli.

Nu ikväll skulle vi ha gjort fisksoppa men eftersom Jinns smaklökar inte är på topp och jag själv bara vill krypa ner i soffan och inte göra någonting så väntar vi med det till imorgon och hoppas kunna njuta mer av det imorgon.

Ikväll blir det yougurt med äpple och kanel istället och lite senare en smootie med bär.
Ingen motion idag, kroppen är inte i form för det, och egentligen är det väl just en sådan dag jag skulle ha pallrat mig ner till gymmet. Men idag gick det inte.

Tusen tack för alla kommentarer och all peppning. Dessvärre har jag idag på fått kommentarer hos mig (på spanska) som jag inte känner till. Och för att undvika det har jag lagt till funktionen att jag måste godkänna kommentarerna innan de publiceras. När man får kommentarer på främmande språk kan det ju i princip handla om vad som helst som är opassande och det vill jag inte ha på min sida.

Man alla andra härliga peppande kommentarer tar jag mer än gärna emot och är jätteglad över.

Igår var det någon som undrade över receptet till Laxen med ädelostsås och morötter.
Självklart vill jag dela med mig av det, det var trots allt riktigt smaskens. Jag lägger upp det här om en liten stund.

Nu är det dags att krypa upp i fåtöljen under en filt... äääntligen.
Tar med mig datorn och tittar runt hos er andra och ser hur era dagar har varit idag.

Så var det bara en sak kvar.

- ingen ork, ingen motion
+ skulle trots min orkeslöshet och mitt godissug ändå aldrig någonsin kunna tänka mig att äta Marabouchokladkakan som ligger i skåpet i köket!!!

Vilda hästar kan inte stoppa mig nu.

Over and out
Cornelia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du har viljan! De dagarna/veckorna är fantstiska!

Du är fantastisk! :) DU klarar helgen o snart är det vardag igen, och så börjar vi om från början :)

Ha en bra söndag, hoppas de inte snöar lika hos dig som hos mig..
Men ska ta mig i kragen o iaf gå till konsum :)

Malin sa...

Jäää, snacka om laddad tjejen!!!
Skicka över en massa till mig oxå :D
Fy för det här med godiset man bara vill äta hela tiden.
Ska göra mig en god fruktsallad att smaska på.
You go girl!!!