söndag 10 februari 2008

Dag 40 - ett mål i målet

Min gode vän Pierre som jag i gårdagens inlägg berättade om har nu påmint mig om ett faktum.
Den
artikel i Corren som publicerades i tisdags skall följas upp under den deltävlingen i Linköping. Vem kommer att vara hack i här på Pierre under den deltävlingen eftersom vi nu skall uppleva den tillsammans och sitta ihop... Jo jag. Och var sitter vi? Jo på rad 1. Syns man i TV om man sitter på rad 1? Med erfarenhet från gårdagens tävling svara jag JA på den frågan!
Jag kan alltså komma att figurera i både tidning och TV och detta om mindre än 2 veckor. Det är här vi kommer till rubriken på detta inlägg. Ett mål i målet.

Det gäller ju att tokfokusera dessa två veckor så man kan känna sig lite nöjd med en eventuell medverkan i nationell TV och inte bara det. Eventuellt även på den DVD som sedan släpps Jag inser att det kanske är bara jag som kommer att uppmärksamma just mig i dessa forum, men det är mer än nog. Jag tänker inte tvingas titta på en fettklump på första parkett... Inte för att jag kommer att åstadkomma mirakel på två veckor men jag måste göra vad jag kan. Målet är två kilo på två veckor. Inte omöjligt men det kräver total fokus och inte minst motion.

Raska promenader kommer det att bli varje dag i någon form. Har redan bokat in i min lilla viktkalender...

4 kommentarer:

Linda sa...

jst den där under ekonomi är hemlig enbart för mig..
ny vecka

Helen sa...

ah nu fick du ju nåt att sikta på.. måste kika då jag.. har en sambo som fullkomligt hatar sån musik.. så jag lär få sitta själv framför tvn:n
lycka till å tack för dina ord
kram Helen

Sara sa...

heej vännen!! Såå himla kul det låter..blir ju avis. :) Klart du klarar ditt mål :)
Lycka till
pepp&kram
sara

Malin sa...

Men duuuuu.....du måste infa innan om vad du har på dig för kläder så ska jag sitta som klistrad vid TV:n och leta efter dig :D
Ja, jag undrar oxå vad Christer Sjögren har att komma med i Eurovision....en gammal herre som sjunger en knasig sambalåt :)
Hahaha....det är inte dåligt att minska 20 cm på låret på en månad...visst är jag grym?! Hahahaha!
Ha en bra vecka!!!
Massa kramar