torsdag 21 februari 2008

Dag 51 - Ingvar, Ingvar och ett litet minus

Igår var det vägning igen. Jag hade inga förhoppningar om stordåd efter helgens svullerier och allt stillasittande. Ändå var det -0,5 vilket jag absolut får vara nöjd med.

Jag kommer inte att lyckas med mina 2 kilo minus till delfinalen i Linköping på lördag men jag har gjort så gott jag har kunnat och som vanligt blir jag väldigt taggad av att det inte går som jag tänkt mig. Igår gjorde jag därför slag i saken och testade på det jag har tänkt på ett tag, nämligen att promenera hem från jobbet. En tur som i raskt takt tar 45 minuter, det mätte vi ut för några helger sedan.

Sagt och gjort kl 16 lämnade jag kontoret till fots. Efter en 7-10 minuter var jag trött på det och undrade i mitt stilla sinne vad jag hade gett mig in på, men 35 minuter senare traskade jag glad i hågen och fullständigt färdig in på hemmaadressen. Det var inte så farligt när allt kommer omkring. Det jobbigaste var doften från alla pizzerior kring Värnhem och fiken längs med Kungsgatan. Jag har känt mig lite sliten på slutet som jag har nämnt tidigare, det yttrar sig bland annat genom yrsel och extrem hunger på allt jag kan komma över. Då gäller det att stå emot.

Promenaden var efteråt ganska angenäm att ha utfört så jag kommer att göra det igen. Planen är tisdag och torsdag varje vecka. Vi får se hur det går.

I går kväll var vi också på inspelning av Robin. Programmet som sänds i SVT 1 på fredagskvällarna. Ett skönt avbrott i vardagen att göra nåt som man inte brukar göra. Veckans gäster var Calaisa och Ingvar Oldsberg.

Vilken man han är Ingvar, han nästintill stal hela showen, inte bara för Calaisa utan nästan även för Robin. Men det har man säkert klippt till i fredagens program.

Han är ju faktiskt riktigt rolig. Snabbtänkt och fantastiskt ödmjuk, jag har haft mina tvivel tidigare kring detta efter alla rubriker i diverse tidningar. Vet ni om att han inte har hemligt nummer, kolla på hitta.se får ni se. Han sa själv att det var för att han gillar att komma i kontakt med sina tittare och, som han sa, passar det inte att de ringer vid ett speciellt tillfälle, ja då får man ju be dem ringa lite senare. Det är en filosofi jag gillar!

Nu mina vänner skall jag uppdatera viktstatus här i högerkanten, sedan måste jag nog jobba lite. Är inte säker på att jag hinner skriva mer innan vi åker på fredag, men med all säkerhet kommer datorn att få följa med till Linköping så då blir det direktrapport på plats i Schlagerstaden.

Kör hårt där ute!
Kram och pepp

Cornelia

4 kommentarer:

batgirl sa...

Grattis till minuset! Duktigt av dig att gå hela vägen hem. Det blir ju en naturlig runda, för du ska ju faktiskt hem.
Då kanske vi ser dig på tv på fredag?
Kram

Anonym sa...

Härligt tjejen du rullar verkligen på! Jag känner mig som stolt, konstigt men sant, över dig!
Smart att börja promenera från jobb, då har man ju motionen "gratis".
Kram o pepp!

Helen sa...

grattis till ditt minus.. å va skoj att få vara med på melodifestivalen... blir lite avis.. skönt med promenad.. jag ska iväg på träning (step up) om 40 min. ska bli så skönt.. lite paus från barnen, egen tid och lite svettig...
kram

bagerskan sa...

Hej!
Starkt gjort att inte ge upp med promenaden och att du bet ihop när du passerade alla pizzerior, dom kan vara lömska ibland... *ler*
Ha en skön dag, Karin