lördag 23 februari 2008

Rapport från Melloland

Jodå nu är vi i Linköping sedan dryga 24 timmar tillbaka.

Tågresan hit igår gick bra, det var tur att vi åkte så tidigt som vi gjorde så vi hann fram innan stormen ödelade stora delar av järnvägs och vägnätet.

Vet ni jag måste bara berätta... Minns ni mitt mål att gå ner 2 kilo till denna helgen som jag skrev om här, för några dagar sedan var jag helt övertygad om att det inte skulle vara genomförbart, speciellt i onsdags när jag rapporterade om de blygsamma 0,5 minus som var veckans resultat. -0,9 veckan innan plus de -0,5 blir totalt -1,4 vilket skulle innebära att -0,6 skulle vara reultatet av två dagar mellan onsdag och igår fredag. Även om det var helt omöjligt att det skulle ske ställde jag mig på vågen i går morse och döm om min förvåning när jag gått ner... ja just det -0,6 kg! Måste vara den där promenaden hem från jobbet i onsdags som gjorde susen. Så 76,8 var mitt "smygvägningsresultat" från i går fredag. Allt över det är ju ett misslyckande inför nästa veckas vägning.

Nåväl, åter till Melloland i Linköping. Det närmar sig med stormsteg live-sändning.

Ni glömmer väl inte att kika på rad 1 efter mig...
Outfiten var utlovad en beskrivning här och jag kan berätta att jag kommer att vara chockrosa, det går inte att missa.

En liten bild på tröjan är på sin plats, här kommer den, jag kan berätta att bilden är snäll... Den är verkligen chockrosa! Känner mig som en fettklump i den och skyller på att det är hotellrummets speglar som har den effekten... Suck!

Till denna uppenbarelse skall jag försöka piffa till mig med allsköns rosa kosmetikprodukter som inhandlats idag tillsammans med vår alldeles egen schlagerbög/bloggare/kändis Pierre som jag tidigare berättat om har en komplett guide till SchlagerEuropa här... Pierre har fått hur mycket uppmärksamhet som helst för sitt bloggande och figurera både i lokaltidningar, radio och till och med i Expressen nu för tiden.





60 sekunders - versionerna av låtarna är genomlyssnade. Klar favorit är BWO, föga förvånande. Lite mer förvånande är nästa favvo som visar sig bli Frida, dessvärre är jag rädd att framträdandet blir skakigt och har också hört att resten av låten, det vi inte får höra på nätet, är mycket sämre. Så det kan bli platt fall där...
Platt fall tror jag det är risk att det blir för allas vår Pay-TV stjärna Therese Andersson, operainslagen i hennes låt är mer obegripliga än Nours medverkan i programmet, och det begriper jag inte alls....


Jag har inte 4 klara favoriter ikväll... Har bara fastnat för 3 och den tredje är Caracola som framför en gladlåt som fastnar som Hubba Bubba!

Nu är det dags att hoppa in i duschen och börja förberedelserna, SHIT va kul det ska bli!

Önskar er alla en trevlig och fantastisk schlagerkväll!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till min sköna hemstad...tyvärr har jag inte äran att gå på festivalen i kväll. Helt otroligt när det äntligen händer något där man bor.
Men hoppas du får en toppen kväll. Du får dansa lite för mig med så ska jag hålla utkik efter dig från min tjejfest och tvsoffan...Kram Linruz

Helen sa...

tyvärr kommer jag nog inte se festivalen ikväll men jag ska spela in.. så jag ska hålla utkik... hoppas du får en toppenkväll
jag dras med magsjuka här..blää
men förresten grattis till din minskning.. härligt jobbat
kram

batgirl sa...

Gratulerar till minuset.
Hoppas ni har en festlig kväll där borta i Linköping!
Kram

Anonym sa...

Grattis till minuset! Jag var också på plats i Cloetta Center igår! :)