söndag 15 juni 2008

Tillbaka till nutid...

Här kommer ett live inlägg, alltså inte ett inlägg som är skrivet tidigare utan i realtid här i soffan.

Söndag kväll efter en härlig helg. Dessvärre med en förlust mot Spanien men det gäller att se framåt.

Fortfarande är jag inte på banan när det gäller maten och godsakerna men jag har sedan ett par dagar tillbaka bestämt mig för att det är imorgon som gäller. Måndag=Nystart!

Det blir en form av rivstart igen.
Inga kolhydrater, inget socker, ingen alkohol. (Med undantag för Midsommarafton så klart!)

Vad ska ni göra på midsommar?
Vi har inte bestämt vad vi skall göra ännu och nu är jag så sugen på att bara komma bort och ta det lugnt. Kanske inte fira en klassisk midsommar utan lite lugnare. Därmed inte sagt att jag vill utesluta sillen, gräslöken, potatisen och nubben. Men att äta det i en spa-miljö skulle jag kunna tänka mig.

Någon som har något tips??? Vi är öppen för de flesta förslag så länge det inte ligger i övre Norrland. Det blir lite långt att åka trots allt!

Nu är det fotboll som gäller igen. Jag äääälskar fotboll, det är fantastiskt att det är sändningar varje dag!

Nu mina vänner.
Tack för idag, glöm inte att tipsa om bra midsommarhappenings.

Kram och pepp

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Cornelia! Jag hittade din blogg igår genom att jag sökte på olika viktbloggar. Fastnade i din blogg totalt sen jag såg dina före och efter bilder- Vilken skillnad det var / är!! Du har vart superduktig! Jag kämpar varje dag mot godissug och kilona (är 174 lång och väger 80kg). Har hållt på med Xtravaganza sen ihöstas, men nu har kilona börjat smyga sig på igen då jag tröttnat på pulverpåsar. Har prövat VV förut med, och det funkade ett tag tills jag tröttnade. Jag fattar inte varför jag aldrig kan fullfölja något utan att tröttna å ge upp när jag verkligen vet att jag kan gå ner i vikt. Har fått lite inspiration av dig nu så jag ska försöka skärpa mig ännu en gång :)
Kommer följa din blogg varje dag nu och har du tipa på hur man kommer ifrån godis / glass / choklad sug så skriv gärna till mig! cherrypie1978.blogg.se
Kramis Malin

Anonym sa...

Åhhh jag älskar fotboll jag oxå och tycker det är suvuränt med all fotboll som blir nu;)
Och på onsdag smäller det igen Sverige-Ryssland
Och jag hoppas hoppas att de tar hem detta nu (sverige alltså ,)
Kram

Anonym sa...

Vad skönt att höra att det är realtid som gäller :o)
Ja jag känner igen det där med att på måndag då startar jag, hoppas det går kanonbra.
Du är jätteduktig.
Mmm midsommar ja, själv vet jag inte riktigt vad jag känner för. Skulle helst vilja göra något helt annorlunda men så blir det nog inte.

Anonym sa...

Efter att nu ha avslutat fyra år på Service Managementutbildningen är det dags att testa sina kunskaper. Jag skulle uppskatta mycket om Du ville fylla i följande korta undersökning på nedanstående adress. Om inte annat för att du kan vinna 10 trisslotter! =)

http://marknadsundersokning.questionpro.com

Tack på förhand,
Kram Malin

Helen sa...

Här blir det midsommar hemma med ett par kompisar.. skönt att vara hemma så barnen kan sova när dom vill...

DU är UTMANAD
http://helenw78.blogspot.com/2008/06/utmanad.html

kram

Anonym sa...

Hej! välkommen! :-)

Vi ska fira hemma med familjen. Vi är trötta och orkar inte så mycket fest. Mysig att va hemma.


Du har blivit utmanad på min blogg! Om du vill.... hehe!
Kram!