måndag 28 juli 2008

Måndag semestervecka 2

Måndag och härligt att inte behöva gå till jobbet.
Vaknade inte förrän vid halv tio-tiden och åt en lugn frukost.

Sen skulle vi se till att komma ut till havet och bada och sola lite.
Jag vet att detta kan låta konstigt men vi har inte riktigt lyckats hitta en strand där vi trivs och tycker är mysigt här i Malmö med omnejd. Men nu hade vi blivit rekommenderade en liten strand i Kämpinge som vi skulle testa oss på.
Kämpinge strandbad - suck! Fy vad jag kommer att låta gnällig nu men det var inget vidare där nere. Till att börja med kostade det 30 spänn att parkera. Kiosken som ligger där nere hade helt slut på dricka, de skulle försöka fixa mer under dagen och toaletterna var ruskigt ofräscha. Vad går då parkeringspengarna till? Jämfört med Kungshamn är detta riktigt låg standard. Tråkigt tycker jag. Vi kommer inte att återvända.

Istället blev det efter ungefär 5 minuter i brassestolen på stranden färd tillbaka in till stan. Biltvätt och sen hem. Svidade om lite snabbt och drog oss ner till stan och favvorestaurangen Bröderna M. Vad som åts kommer ni att se nedan, jag skött mig inte riktigt och skäms.

Frukost: Yoghurt med kanel och ett kokt ägg
Middag: Mozzarellafylld kycklingfilé med parmaskinka, potatis och örtsås. Till efterrätt Marängswiss. Till det 2 glas rosévin
Kvällsmat: Yoghurt med kanel

Som ni ser har jag inte skött mig. Men så är det ju semester.
Tack för alla peppande kommentarer jag fått. De värmer och peppar

1 kommentarer:

batgirl sa...

Är det semester så är det! Man måste få "slippa" tänka sig för ibland. Bara man inte låter det skena iväg.
Ha´nu en forsatt skön semester!