söndag 27 juli 2008

Viktprat

Oj så onyttigt jag har ätit under en vecka.
Bröd, pizza, potatis, langos, godis, ostbågar, öl och vin och så glass så klart.
Jag har säkert glömt nåt också.
Jag har superlätt att gå upp i vikt och det visade sig på vågen i morse när jag smygvägde mig.
Som tur är känner jag min kropp så de 72,3 som lyste emot mig var ingen superchock. Men visst är det hemskt att det kan hända så mycket.

De sista dagarna har jag faktiskt längtat efter att få ta tag i det igen.
Jag skall inte köra rivstart förrän om två veckor när semestern är slut men redan nu så börjar jag plocka bort de flesta kolhydraterna, allt godis och allt annat söt och onyttigt som är onödigt.

Kommer att unna mig ett glas vin eller så. Och så hoppas jag hinna tappa några hekton till vägningen på onsdag.
Imorgon blir det träning också.

Idag har jag ätit följande:

Frukost: Yoghurt med kanel, ett kokt ägg, kaffe
Lunch/Middag: Tacos utan skal. Tacos för mig är följande: Köttfärs, sallad, tomat, gurka, fetaost, tacosås, gräddfil, guacamole och champinjoner. Idag hade vi även stekt lite halloumi
Kvällsmål/Fika: Wasabinötter och Vattenmelon (inte tillsammans dock)

Eftersom vi sov till halv tolv idag, trötta efter både hemfärd från Kungshamn och grillfest hos Anna och Helena igår, så har det bara blivit två mål idag...

Imorgon blir det mer nyttigheter.

Kram och pepp
Cornelia

4 kommentarer:

Helen sa...

Är det semester så är det.. du kommer klara det bra att gå ner igen å gå ner mer dessutom...
Vi fixar det här tillsammans å peppar varann.. ta det lugnt till semestern är slut men sen så är jag på dig om du fuskar.. hehehe.. skojar bara men jag peppar dig till max... kram kram

Anonym sa...

Hej! Jag är liakdan..räcker jag tittar på nåt sött så har jag gått upp 5 kilo! Jobbigt...för ibland vill man ju unna sig nåt smaskigt och sött!
Aha, så ni är hemma? Jag gick faktiskt och kikade lite om jag skulle se dig i Smögen, haha, men näää ingen Cornelia! :) Det var såå varmt och gott där och en mjukglass slank ner! :)
Ha en bra dag iadg! Kram malin

QvinnaDeLuxe sa...

De xtra kilona kommer att försvinna med det vatten som du säkert samlat på dig!
Du är snart på rätt köl igen!
Kram

/Q

Sofia sa...

Det är kanske det extremt nyttiga levernet som gör att kroppen suger åt sig alla extra kalorier när den får en chans! Jag gick upp nästan två kilo på två dagar och kan bara hoppas att vikten släpper lika snabbt, vilket inte alls är säkert!

Men du har i alla fall kommit en rejäl bit i din viktminskning! Så det är bara att fortsätta på samma lyckosamma sätt!

Kämpa på!

Kram, Sofia