tisdag 29 juli 2008

Tisdag semestervecka 2

Var tvungen att rycka in på jobbet ett par timmar idag så mellan 10-12 var jag på plats på kontoret och fixade och donade. Jag överlevde... men mer var det inte :-)

Därefter var det bokat tid på Salong Gloss för att fixa naglarna. Naglar som jag fått fina kommentarer om sedan de syntes på ett foto i inlägget från i söndags.
Jag "fuskar" ju alltså och gör mina naglar på Salong Gloss här i Malmö. Där tar Josefin hand om dem och fixar fransk manikyr som det heter när de är vita på toppen. Jag vet att det även finns attiraljer man kan köpa på kosmetikavdelningar med någorlunda sortiment, så att man kan fixa det själv. Jag hade aldrig grejat det, men det finns de som kan...

Eftermiddagen har spenderats med tvätt och handling.

Imorgon drar vi iväg igen. Nu skall vi hälsa på Maja och Carl i deras lilla torp på gränsen mellan Skåne och Blekinge, därefter tror vi att det blir ett par dagar i Karlskrona men det har vi inte bestämt ännu, det beror lite på vädret.
Så blir det tyst några dagar är det därför.

Take care.
Cornelia

2 kommentarer:

Helen sa...

Ah ha det är så man gör.. betalar för att få det gjort.. hihi..
då måste jag nog avstå.. det finns inga pengar att avvara till naglar just nu.. buhu...
ha det så bra på resan.. kram

Malin sa...

Gumman! Tusen tack för den fina kommentaren - den värmde mitt hjärta! Vad härligt med semester! Min är ju slut och de dagar jag varit hemma från jobbet har varit allt annat än semester, men snart så är Mallan on the road igen. Jag noterade oxå dina tjusiga naglar på bilden, väldigt snygga!!! Mina växer som ogräs och är så långa så jag ska klippa ner dem till behaglig längd. Ska nog fota dem först - de är inte lika snygga som fixade naglar o inte lika tåliga. Ha det så gott och njuuuut av ledighet! Kram kram